Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@21:58:59 GMT

استقلال تکذیب کرد، فیفا تهدید به سقوط +سند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۸۷۶

استقلال تکذیب کرد، فیفا تهدید به سقوط +سند

روز گذشته خبر مربوط به محرومیت سنگین استقلال تبدیل به شوک سنگین برای جامعه فوتبال ایران شد.
  خبری که البته مدیرعامل استقلال آن را تکذیب کرده است.

واقعا نمی دانم باید چه بگویم، خبر محرومیت استقلال صرفا گمانه زنی و یک تحلیل است و من قویا می گویم هیچ خطری استقلال را تهدید نمی کند.

ماجرا چیست؟
مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپئیچ، دوشنبه، ۲۴ تیر به اتمام رسید ولی دیروز (سه‌شنبه) باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه اعلام کردند که با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پرو پجیچ ، فیفا موافقت کرده که طلب این بازیکن را از محل درآمدهای استقلال پرداخت می‌کند و به همین خاطر نگرانی‌ای بابت حل این پرونده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال باتوجه به حکم CAS که به فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه استقلال و وکیل پرو پجیچ ارسال شده، در اخبار منتشر شده ، اینطور اعلام شد که مدیران آبی‌های پایتخت با تعللی که در پرداخت مطالبات بازیکن اسبق کرواتشان انجام دادند، منجر به محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی شدند.

در حکم CAS به صورت کاملاً واضحی اعلام شده که استقلال در صورتی که نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا، طلب پرو پجیچ را پرداخت کند، از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.

در ماده ۴ حکم CAS آمده است:
اگر مبلغ بدهی به طلبکار پرداخت نشود و رسید آن برای کمیته انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران تا زمان معین شده (۶۰ روز بعد از ابلاغ این حکم یعنی ۲۶ اردیبهشت) مشخص نشود، محرومیت از جذب بازیکن جدید چه ایرانی و چه خارجی برای دو پنجره نقل و انتقالات اعمال می‌شود که این محرومیت از روز اول پنجره نقل و انتقالات بعدی اعمال می‌شود.

در صورتی که تاریخ این مهلت به پایان برسد محرومیت از جذب بازیکن در سطح داخلی و بین‌المللی از طرف فدراسیون فوتبال ایران و فیفا اعمال می‌شود، بدون تصمیم رسمی دیگر یا ابلاغ دیگری از طرف کمیته انضباطی فیفا یا دبیرکل آن. این محرومیت شامل تمام رده‌های سنی باشگاه از بزرگسالان تا نونهالان می‌شود.

همچنین در ماده ۵ و ۶ آمده است:
اگر باشگاه بدهکار (استقلال) همچنان نتواند بدهی‌اش را به طلبکار پرداخت کند دو پنجره نقل‌و انتقالاتی دیگر محروم می‌شود و در صورت دوباره در پرداخت بدهی‌اش قصور کند به یک دسته پایین‌تر سقوط کند.

در ادامه در بند ۷ اعلام شده است:
فدراسیون فوتبال ایران موظف است که این محرومیت را به اطلاع فیفا برساند که محرومیت از جذب بازیکن به صورت کامل اجرا شده است. در غیر این صورت فیفا می‌تواند محرومیت‌های لازم علیه کشور ایران را لحاظ کند که منجر به تعلیق و حذف از رقابت‌های فیفا شود.


  اما همانطور که در بالاتر اشاره کردیم ، در شرایطی که تمامی رسانه های ورزشی معتبر داخلی به این خبر پرداخته اند ، مدیرعامل استقلال ادعاهای دیگری دارد.
امیرحسین فتحی ، در گفت و گو با خبرنگار ما این خبر را تکذیب و آن را شیطنت رسانه ای خواند:

واقعا نمی دانم باید چه بگویم، خبر محرومیت استقلال صرفا گمانه زنی و یک تحلیل است و من قویا می گویم هیچ خطری استقلال را تهدید نمی کند.
او ادامه داد:

من نمی دانم چرا چنین تحلیلی منتشر می شود. من دیشب در اخبار شبکه خبر مفصل در این باره توضیح دادم و از دیشب تا حالا هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. چه اتفاقی در این چند ساعت افتاده که ما باید محروم شویم. چنین اخباری صحت ندارد.
وی افزود:

چون ما باید تا تاریخ ۱۵ جولای پول پرو را پرداخت می کردیم، اینطور تحلیل کرده اند که استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است در حالی که چنین چیزی اصلا درست نیست چون فیفا پذیرفته است که پول پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال پرداخت کند.

فتحی در پایان گفت که هیچ خطری استقلال را تهدید نمی کند:
تاکید می کنم هیچ خبری استقلال را تهدید نمی کند و این خبر فقط یک تحلیل بود و ربطی به حکم فیفا ندارد. قطعا استقلال از پنجره نقل و انتقالاتی محروم نخواهد شد و هیچ نگرانی وجود ندارد. پرونده پروپئیچ در فیفا حل شده است و ما دیگر مشکلی نداریم.

منبع: پارس کپی متن خبر برچسب ها: باشگاه استقلال لیگ نقل و انتقال

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: باشگاه استقلال لیگ نقل و انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان درخانه مقابل گزینه سقوط کامبک خورد

تیم مورایس در اصفهان کامبک خورد و دو امتیاز از دست داد تا شانس قهرمانی این تیم روی کاغذ به صفر نزدیک شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم سپاهان از ساعت 18:10 امروز (دوشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وششم مسابقات فوتبال لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان استقلال خوزستان بود که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک - یک بسنده کردند.

شهریار مغانلو در دقیقه 1+45 تک گل سپاهان را روی خروج اشتباه حسن پورحمیدی به ثمر رساند تا تیمش با برتری به رختکن برود.

در نیمه دوم میهمان برای جبران نتیجه، تلاش زیادی انجام داد و جواد آقای‌پور در دقیقه 67 با یک ضربه قیچی برگردان گلزنی کرد و کار را به تساوی کشاند.

با تساوی در این بازی سپاهان 47 امتیازی شد و با ایستادن در رده سوم، فاصله‌اش با صدر جدول به 9 امتیاز رسید. استقلال خوزستان نیز با 22 امتیاز به رده سیزدهم جدول صعود کرد.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • شرایط متوازن استقلال و پرسپولیس مقابل قعرنشین‌ها
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • استقلال با حداکثر هیجان صدرنشین ماند/ حرکت فولاد به‌سوی سقوط
  • حاشیه جدید در لیگ برتر؛ تهدید رضایی به تسویه حساب با حامدی‌فر
  • سپاهان درخانه مقابل گزینه سقوط کامبک خورد
  • تیمی که قهرمان و سقوط‌کننده لیگ برتر را تعیین می‌کند
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • تکذیب مذاکره استقلال با ستاره آلومینیوم