Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مهارت آموزی زمینه کسب کار های خرد فراهم می شود که در این ارتباط این وزارتخانه زمینه توسعه کسب و کار های زود بازده را فراهم کرده است.

حاتم شاکرمی چهارشنبه شب در همایش کار و کارآفرینی که با همکاری دانشگاه علمی کاربردی پلیمر و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر برگزار شد افزود: دانشگاه های علمی کاربردی درکنار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با ترویج مهارت‌گرایی در بین دانشجویان در زمینه تربیت نیروی ماهر تحصیلکرده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: جذب فارغ التحصیلان در بازار کار در صورتی فراهم می شود که دانشجو با نظام مهارتی از دانشگاه فارغ التحصیل شود که زمینه ساز پروش کارآفرین در جامعه می شود.

شاکرمی تاکید کرد: نظام آموزش فنی و حرفه ای در حال تغییر اساسی است و آزمون های کاغذی و تئوری محور در این سازمان در حال حذف شدن و خروجی کارگاه های مهارتی به سمت پروژه های عملی در حال پیشرفت است.

معاون روابط کاروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت محوری باید سرلوحه همه دانشگاه ها قرار گیرد، ادامه داد: فردی که یک مهارت را فرا می گیرد باید توانایی انجام آن مهارت را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک کارآفرین در جامعه مشغول شود.

وی تاکید کرد: دولت نمی تواند یک بنگاه‌دار اقتصادی باشد بلکه تنها باید هموار کننده راه کارآفرینی بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید زمینه کارآفرینی را در جامعه فراهم کند.

شاکرمی اظهارداشت: کارآفرینی و کسب با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و دانشگاه‌ها برای صاحبان ایده‌ها و خلاقیت ها ایجاد می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: پرورش کارآفرین با نگاه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مقوله در کشور با رویکردی نوین در حال گسترش است و مهارت آموزی نقشی مهم در این مقوله دارد.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: در کشور ما سیستم آموزشی سیستم پرورش کارآفرین نیست به همین دلیل باید دیدگاه ما پرورش کارآفرین باشد و این مقوله با تعامل دانشگاه و آموزش فنی و حرفه ای محقق می شود.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دانشجویانی فارغ التحصیل می شوند که گواهی مهارت دریافت کرده باشند.

خدری گفت: اگر شاخصه های کارآفرینی در بین دانشجویان ترویج شود ما شاهد پرورش کارآفرین های خلاق با ایده های نو در سطح جامعه خواهیم بود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید سیستم آموزشی، دانشگاه علمی و کاربردی و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز پرورش کارآفرین در جامعه باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت باید زمینه های کارآفرینی را در جامعه فراهم کنند، ولی دولت نباید به عنوان یک بنگاه وارد حوزه کارآفرینی شود.

محمدباقر سعادت افزود: کارآفرینی زمینه ساز پیشرفت اقتصادی در جامعه است و باید همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات و موانع جلوی پای کارآفرینان برطرف شود تا شاهد پیشرفت کسب و کارهای نو پا در سطح استان بوشهر باشیم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی پلیمر بوشهر گفت: هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی در بین دانشحویان و علاقه مندان به کسب و کار های نوین است.

حمید اسماعیلی افزود: دراین همایش راهکارهای توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه با استفاده از خرد جمعی کارآفرینان استان به دانشجویان ارایه می شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی یک دانشگاه مهارت محور است که با همکار آموزش فنی و حرفه ای نقشی مهم در توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه دارد.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مهارت اموزی آموزش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در فروردین ماه ۱۴۰۳, حدود ۲هزار و۱۹۸ نفر مهارت دیدند و حدود ۱هزار و ۱۹۲نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های بازار کار بیانگر خط‌مشی و تصمیم‌گیری‌های دولت در استقرار و استمرار فرآیندهای توسعه بازار کار است. این تصمیم گیری ها از طریق ایجاد زیرساخت­ ها و بهبود عملکرد وظایف حاکمیتی دولت در بازار کار و اقدامات حمایتی برای بهبود فضای کسب ‌و ‌کار و همچنین تقویت و نهادینه‌سازی فـرآیند پایداری و توسعـه اشتغـال انجام می شود.

وزارت کار، برای تحرک بخشی به بازارکار و ایجاد فرصت­ های شغلی به ­ویژه برای جوانان و فارغ ­التحصـیلان دانشگاهی، زنان و خـانواده‌های کم درآمد در طول اجرای برنامه ششم، اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که ضمن حفظ اشتغال موجود و صیانت از مشاغل آسیب پذیر از طریق توانمند­سازی و ارائه آموزش­ های شغلی و مهارتی، کمک‌های بلاعوض و استفاده از منابع و هزینه­‌های جاری و سرمایه در گردش؛ به توسعه اشتغال جدید و پایدار کمک کرده است. یکی از این طرح‌ها و برنامه‌ها، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای  از آمار محیط واقعی کار بیانگر این است که تعداد شاغلین بنگاه های اقتصادی در دولت سیزدهم  در بازه زمانی 30ماهه حدود 340هزار و 199 نفر دوره یا به عبارتی 45میلیون و126هزار و 845 نفر ساعت است که نسبت به دوره قبلی یعنی در دولت دوازدهم حدود 85درصد رشد داشته است. در دولت دوازدهم حدود 183هزار و 547 نفر دوره در بازه زمانی 30ماهه آموزش دیده اند.

در فروردین ماه 1403 در سراسر کشور حدود 2هزار و198 نفر مهارت دیدند و حدود 1هزار و 192نفر واحد پذیرنده در این طرح شرکت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد