Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پشت سر گذاشتن انگلیس حالا هند چشم به سبقت گرفتن از آلمان و ژاپن دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشیال اکسپرس، موسسه "آی اچ اس مارکت" در گزارش جدید خود از اقتصاد هند پیش بینی کرد که این کشور تا سال ۲۰۲۵ به سومین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ آسیا تبدیل شود.

هند که امسال توانست با پشت سر گذاشتن فرانسه و انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود اکنون به تولید ناخالص داخلی معادل ۳ تریلیون دلار دست یافته است و با روند رشد بالای ۶ درصد فعلی به زودی سطح تولید ناخالص داخلی آن به حدود ۶تریلیون دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این موسسه، در صورتی که هند بتواند به اقتصادی ۵ تریلیون دلاری تبدیل شود می‌تواند از کشورهای دارای درآمد متوسط رو به پایین به کشورهای دارای درآمد متوسط رو به بالا بپیوندد که یکی از مهم ترین اهداف برنامه ریزش شده در اسناد توسعه ای این کشور است.

تا سال ۲۰۱۱ حدود ۲۲ درصد جمعیت هند زیر خط فقر زندگی می‌کرده‌اند که به لطف رشد و توسعه اقتصادی این رقم اکنون به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. پیش تر آرون.جاتلی، وزیر دارایی هند از برنامه‌ریزی برای تک رقمی شدن این نرخ تا سال ۲۰۲۵ خبر داده بود.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

این موسسه جذب سرمایه خارجی را یکی از مهم ترین عوامل تسریع کننده تبدیل هند به سومین اقتصاد بزرگ جهان دانسته و افزوده است که با وجود اقدامات زیربنایی مهم صورت گرفته در زمان نخست وزیری دوره اول ناراندرا مودی، این کشور هنوز با موانع کسب و کار زیادی مواجه شده است و در بین ۱۹۰ کشور جهان، هند در رده ۷۷ شاخص سهولت کسب و کار جهانی قرار دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هند آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روز‌های ایران را هم بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو را می‌خوانید؛

* دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟

* مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.
* این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟

* اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود

* به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی به انسانیت اتفاق افتاد.

* چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم این‌ها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.

* این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده، اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.

* خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشور‌های منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند.

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال