Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@09:01:49 GMT

پامپئو حمله به دیپلمات‌های ترکیه‌ را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۲۸۸

به گزارش فارس‌، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت تهران حمله به دیپلمات‌های ترکیه‌ای در کردستان عراق را که به مرگ چهار نفر از آن‌ها منجر شد محکوم کرد.

منابع خبری  بعد از ظهر چهارشنبه  از کشته شدن معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه سه تن از کارمندان کنسولگری این کشور در شهر اربیل خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به نوشته وبگاه شبکه خبری «السومریه» این افراد در رستوران «هوکاباز» در منطقه «عین کاوه» در اربیل در حال غذا خوردن بودند که افراد ناشناس به سوی آن‌ها تیراندازی کردند. منابع عراقی به السومریه گفتند که احتمال دارد این ترور در پاسخ به کشته شدن دو تن از فرماندهان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت گرفته باشد.

 به نوشته وبگاه «ای ایچ ِای» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در زمینه قتل دیپلمات ترکیه‌‌ای با محکومیت این عمل گفت ، آمریکا حمله فجیع  به دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اربیل را محکوم می‌کند .

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت که چنین  کاری هیچ توجیهی ندارد.

 سفارت آمریکا در بغداد نیز چهارشنبه حادثه تیراندازی افراد ناشناس به سوی دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اربیل را که به کشته شدن معاون کنسولگری این کشور منجر شده، محکوم کرد.

در بیانیه سفارتخانه آمریکا در راستای محکومیت قتل معاون کنسولگری ترکیه و سه دیپلمات دیگر این کشور ‌آمده است: «هیات دیپلماتیک آمریکا در بغداد این حادثه را محکوم می‌کند و به هیات دیپلماتیک ترکیه تسلیت می‌گوید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ساعاتی بعد از این حادثه در این زمینه اظهار داشت: «حمله فجیع به کارمندان کنسولگری  ترکیه در اربیل را محکوم می‌کنم.»

 وی در ادامه اظهار داشت: «ما در تماس با مقام‌های عراقی و مسئولان محلی برای یافتن عاملان  این حمله  هستیم.»

این در حالی است که «دیار دنیر» مسئول اطلاع‌رسانی یگان‌های «مدافع خلق» شاخه نظامی گروه «پ.ک.ک» با تکذیب دست داشتن در این حمله، به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: «هیچ اطلاعاتی از این  ماجرا نداریم.»

 وزارت‌ خارجه ترکیه نیز در واکنش به این مسئله  تنها کشته شدن یک دیپلمات ترک و یک شهروند عراقی را تأیید کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات

شورای علمای شیعه افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی برای افغانستان حمله تروریستی داعش به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله در بیانیه‌ای نوشت: «توقع می‌رفت با حاکمیت امارت اسلامی، دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم، اما متاسفانه چنین نشد؛ چون باز هم شاهدیم که هر از چند گاهی مردم ما توسط تروریست‌های قسی‌القلب به گلیم عزا می‌نشینند و شاهد پرپر شدن گل‌هایشان هستند».

این بیانیه در ادامه بار دیگر از مقامات حکومت طالبان خواست تا در حفظ  جان مردم، خصوصاً در حفظ و تأمین امنیت مراکز دینی و عبادی بیشتر کوشا باشند.

سفارت ترکیه در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله تروریستی نوشت آنکارا هر نوع تروریسم را محکوم می‌کند و با مردم افغانستان ابراز همدردی می‌نماید.

سفارت ژاپن نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدری با قربانیان و خانواده‌هایشان خواستار توقف فوری حملات تروریستی شد.

«رافائلا ایودیس» کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم حفاظت از شیعیان، ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌هایشان این حمله و دیگر همه اقدامات خشونت‌بار را محکوم کرد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان(یوناما) نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: تحقیقات و پاسخگویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جوامع شیعه افغانستان به نیاز فوری است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای مقامات طالبان را به افزایش تلاش‌ها جهت پایان دادن به خونریزی در تمام نقاط افغانستان فرا خواند.

این سازمان همچنین بر لزوم شناسایی مرتکبین این جنایت و محاکمه‌ آنان تأکید کرده و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان، برای مجروجین شفای عاجل آرزو کرد.

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفتعوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوندسفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد