Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان چهارشنبه شب در نشست با مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه مدل محرک توسعه را با همکاری دفتر امور روستایی و بخش‌های عمرانی در استان در دستور کار قرار داده ایم، گفت: در این مدل در قالب طرحی از ۱۴ منطقه محروم دو روستا به عنوان پایلوت انتخاب می‌شوند و با بهره گیری از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی در حوزه‌های عمرانی و اشتغالزایی در مسیر توسعه قرار می‌گیرند و البته در این طرح از توانمندی‌های برخی نهادها نظیر بنیاد برکت و … نیز می‌توان به درستی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با بیان اینکه بنیاد برکت بویژه در خصوص اشتغالزایی؛ بدرستی هدف گذاری کرده است، افزود: در استان نیز از سوی دولت، اقدامات مطلوبی در حوزه ایجاد و تقویت اشتغال در حال انجام است و باید همه مجموعه‌ها و ارکان نظام در کنار هم در جهت رفع این دغدغه مهم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و رونق نشاط در جامعه گام بردارند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی در مازندران می‌توان با بنیاد برکت در مسیر پیشرفت گام برداشت و قریب ۷۰ میلیارد تومان طرح مشترک میان استان و این بنیاد وجود دارد که باید محورهای آن در آینده مشخص شود، اظهار داشت: برآنیم تا در کنار اعتبارات دولتی، از تسهیلات و همکاری‌هایی که بنیاد برکت در اختیار استان قرار می‌دهد در جهت اشتغالزایی بهره گیری کنیم.

حسین زادگان بهره گیری از توان بنیاد برکت در حوزه‌های اقتصادی و مسکن محرومین را از دیگر موضوعات مشترک همکاری این بنیاد با استان یاد کرد و گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت بالای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که به دلیل دور بودن از بوروکراسی اداری، اثربخش تر در حوزه‌های مختلف حضور دارد در جهت اجرای طرح‌های مختلف بهره گیری کنیم.

وی بر گسترش همکاری‌های فی مابین بنیاد برکت و استان؛ در حوزه‌هایی نظیر ورزش در مناطق مختلف مازندران تاکید کرد و افزود: سراسر مازندران برای ما یک نقطه واحد تلقی می‌شود و امیدواریم بنیاد نیز با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های مناطق مختلف استان، در همه مناطق مازندران ورود کند.

استاندار همکاری در بهسازی راه‌های روستایی و بهداشت و درمان در مازندران بین بنیاد برکت و استان را خواستار شد و عنوان کرد: برای هرگونه همراهی در جهت اعتلا و توسعه مازندران با نهادهای مشارکت کننده آمادگی کامل داریم.

وی کار در ۱۴ منطقه محروم استان در حوزه کشاورزی بویژه کشت‌های جدید و کشت دوم در محصولات جدید در دیگر نقاط استان را زمینه‌ای خوب برای کار دانست و افزود: هدف از توسعه اشتغال روستایی آنست تا همراه با توسعه زیرساخت‌ها زندگی و معیشت نیز توسعه یابد.

استاندار با اشاره به اینکه تلاش داریم برای تأمین ۲۰۰۰ اشتغال خرد در مناطق محروم روستایی در این راستا در سال ۹۸ هدف گذاری با مدل یاد شده صورت گیرد، عنوان کرد: مناطق روستایی باید جایی برای رونق زندگی روستاییان باشد تا مهاجرت معکوس تحقق یابد.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه پایدار کردن اشتغال خرد در گرو تأمین بازار است، افزود: مدلی که بنیاد برکت برای فروش محصولات تدبیر کرده است در این مسیر بسیار کمک کننده است.

کد خبر 4669729

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استانداری مازندران بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است