Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول منعم روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه پنج درصد از کل جمعیت استان قم به‌صورت سازمان‌دهی شده مشغول فعالیت ورزشی هستند افزود: ورزش می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش‌آفرینی کند و به‌طورقطع توسعه ورزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرانه فضای ورزشی این استان را ۲۴ صدم مترمربع به ازای هر یک نفر اعلام کرد و گفت: این سرانه بسیار ناچیز است به‌گونه‌ای که سرانه ورزشی برخی استان‌های کشور بیش از ۳ برابر قم می‌باشد که باید این عقب‌افتادگی برطرف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، توسعه ورزش همگانی را ازجمله اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: در راستای توسعه ورزش همگانی اقدام‌های موثری ازجمله تدوین تقویم ورزش همگانی سال ۹۸، تدوین سند راهبردی توسعه ورزش همگانی ۱۴۰۴، برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش‌ها صبحگاهی و عصرگاهی و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تابستانه با ورزش در استان صورت گرفته است.

منعم با اشاره به تدوین تقویم توسعه ورزش همگانی قم در سال ۹۸ ادامه داد: با تصویب نهایی این تقویم در شورای ورزش همگانی استان، ۳۵ برنامه همگانی شامل همایش‌های کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی و پیاده‌روی به‌صورت منسجم تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با تمرکز بر توسعه ورزش همگانی در سال ۹۷، شاهد رشد چشمگیر مشارکت شهروندان قم در این همایش‌ها و ارتقای شاخص‌های ورزش همگانی استان نسبت به سال ۹۶ هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی در قم گفت: به مناسبت دهه کرامت و در راستای ترویج فرهنگ مصرف درست آب، همایش بزرگ پیاده‌روی در ۲۸ تیرماه در استان برگزار می‌شود.

منعم گفت: با توجه به ظرفیت‌های قم ازجمله نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در مرکزیت کشور همچنین ظرفیت‌های این استان در رشته‌های مختلف، قم آمادگی تبدیل به آزمونه رویدادهای ملی ورزشی و اردوهای تیم‌های ملی را دارد که این موضوع از طریق فدراسیون‌های مختلف به‌عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود