Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@05:08:49 GMT

افزایش وام مشاغل خانگی به ۵۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۵۱۷

صراط:

اعلام افزایش تسهیلات مشاغل خانگی، احیای طرح استادشاگردی، اختصاص منابع صندوق کارآفرینی امید به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.

در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بیش از ۹۲ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی طی سال گذشته از اختصاص تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان به پیشرانان و کارفرمایان طرح مشاغل خانگی خبر داد و گفت: برای متقاضیان مشاغل خانگی هم اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی را پیشنهاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ممنوعیت پرداخت وام اشتغال خانگی به کارمندان دولت خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت تسهیلات و منابع مشاغل خانگی با تصمیم و مصوبه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، پرداخت این تسهیلات به شاغلان دستگاه‌های دولتی ممنوع و مقرر شده که این تسهیلات در اختیار متقاضیان اشتغال خانگی و کارجویان قرار گیرد.

آنطور که وزیر کار گفته سقف تسهیلات فردی ۲۰ میلیون تومان است که به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و مصوبه بانک مرکزی در این زمینه در حال ابلاغ است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی نیز از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: طی سالهای ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۱۶۵ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی مشغول کار شده‌اند.

وی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شاغلان دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد اما گفت که بازنشستگان از این قاعده مستثنی هستند و می‌توانند با رعایت مقررات از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.

براساس اطلاعات سامانه کارا، از بهمن ۱۳۹۶ تا تیر ۱۳۹۸ به ۱۷ درصد طرح‌های مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که پنج درصد تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال روستایی و عشایری مربوط به مشاغل خانگی است.

طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به اجرا درآمده است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شبکه آموزش سیما از دیگر رویدادهای این هفته بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به کمرنگ شدن برخی مشاغل در کشور، احیای مشاغل فراموش شده و سنت استاد شاگردی را خواستار شد.

او با بیان اینکه مهارت آموزی باید از سنین پایین نهادینه شود، ورود صدا و سیما به موضوع مهارت آموزی را موجب ارتقای فرهنگ مهارت آموزی دانست و گفت: همچنان که یک جریان بین‌المللی برای گسترش مهارت آموزی شکل گرفته، ما هم نباید از این مساله غافل شویم و باید آموزش‌های مهارتی را از سنین پایین و به طور مادام‌العمر ارائه کنیم.

اختصاص ۱,۲۵۰ میلیارد تومان از منابع صندوق کارآفرینی امید برای توسعه و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر خبرهای این هفته بود.

به موجب تفاهم نامه همکاری که میان صندوق کارآفرینی امید و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید، ۱,۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل عمومی قرار گرفت.

این تفاهم نامه که بزرگترین قرارداد منعقده در صندوق کارآفرینی امید است در ایجاد هوای پاک و رفع آلودگی هوای پایتخت موثر بوده و موجب تقویت و توسعه بخش حمل و نقل عمومی شهری می‌شود و آنطور که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته منابع صندوق در جهت بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و تاکسیرانی، خرید دوچرخه و موتورهای برقی، خودروهای پاک و هیبریدی، کنترل آلودگی هوا و نصب فیلترهای دوده بر ناوگان حمل و نقل عمومی صرف خواهد شد.

متقاضیان شرکت در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت دارند فرایند ثبت نام خود را برای شرکت در این جشنواره تکمیل کنند.

به گفته مدیرکل دفتر کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار، رویکرد جشنواره سیزدهم بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌های کارآفرین با رشد بالا است و هدف برگزاری جشنواره، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و هم افزایی و مشارکت کارآفرینان و شناسایی افرادی است که تلاشهای آنها به معرفی نسل جدیدی از محصول و خدمات در یک صنعت منجر شده یا فعالیتهای سنتی را به فعالیتهای مدرن و نوآور تبدیل کرده و یا بازارهای جدیدی را خلق کرده است.

عضویت در اتاق فکر کارآفرینی استان و عضویت در باشگاه کارآفرینان برتر کشور از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان برتر منتخب در جشنواره سیزدهم است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وام مشاغل خانگی تسهیلات صندوق کارآفرینی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی