Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار و ۱۹۹ زائر ایرانی از شروع عملیات اعزام در تاریخ ۱۷ تیرماه تا کنون به سرزمین وحی وارد شدند، گفت: این زائران در مجموع با ۱۱۹ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد عربستان شدند.

وی افزود: عملیات انتقال زائران ایرانی از ۱۷ تیرماه با ۳۶۱ پرواز رفت از ۱۹ ایستگاه پروازی به فرودگاه‌های مدینه و جده در حال انجام است و انتقال زائران از ایستگاه‌های پروازی زنجان، یزد و اهواز پایان یافته است و اعزام باقی زائران همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار صدور ویزا برای زائران سفر حج تمتع امسال گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار و ۳۷۹ ویزا برای زائران خانه خدا صادر شده است.

رشیدیان تصریح کرد: بر اساس توافق‌های انجام شده میان ایران و عربستان، تمامی زائران و عوامل اجرایی حج تمتع ۹۸ از طریق پرواز‌های شرکت هواپیمایی هما اعزام می‌شوند.

وی درباره خدمات رسانی به زائران حج تمتع امسال گفت: تاکنون مشکل خاصی در ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام در مدینه منوره و مکه مکرمه نداشتیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون روند انجام عملیات حج ۹۸ به خوبی پیش رفته است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گفته رشیدیان پرواز‌های اعزامی زائران ایرانی به عربستان تا ۹ مرداد ماه به مقصد مدینه و ۱۴ مرداد ماه به شهر جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، عملیات بازگشت آن‌ها به ایران از ۲۶ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ نخستین گروه حجاج ایرانی روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در قالب ۹ کاروان وارد مدینه شدند و پس از زیارت مرقد منور پیامبراکرم (ص) و قبور ائمه (ع)، مدینه را با اتوبوس به قصد مکه ترک کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی