Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با هدف تثبیت و حفظ بافت کهن دزفول به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی و همچنین اهتمام به سابقه تمدنی این شهرستان، اعتبارات قابل توجهی برای احیا و بهسازی بافت کهن و پل باستانی دزفول از طریق اعتبارات ملی مصوب شده است.

وی از تصویب ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در راستای مرمت پل باستانی دزفول از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور برای سال جاری خبر داد و افزود: پل باستانی دزفول یادگار دوران تاریخی و از مهمترین آثار گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود که باید نسبت به احیا و مرمت آن اهتمام بیشتری نسبت به گذشته داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز از طریق ستاد بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه و عمران برای احیا و بازسازی بافت کهن دزفول در منطقه بافت مرکزی و قدیم برای سال جاری مصوب و تأمین شده، عنوان کرد: تعریض معابر و خیابان‌های کم عرض بافت کهن با تملک و تخریب منازلی که ارزش میراثی ندارند، سنگ فرش محله‌هایی همچون سیاهپوشان، لوریان، سید صبور و چندین محله دیگر، سنگ فرش معابر و کوچه‌ها، احیا و مرمت برخی آثار تاریخی موجود در بافت همچون منازل تاریخی که تخریب شده و یا در معرض تخریب هستند از جمله اقداماتی است که با این اعتبار در سال جاری اجرایی خواهند شد.

پاپی زاده، احداث پارک‌های کوچک در برخی گذرهای بافت کهن را از دیگر طرح‌های در دستور کار در راستای این اعتبار تصویب شده برشمرد و گفت: یک مسیر گذری از محله سیاهپوشان تا محله کلانتریان که مسیر تردد هیئت‌های عزاداری ماه محرم است طراحی شده تا این مسیر به عنوان میراثی معنوی، علاوه بر احیا و بهسازی، در تمامی ایام سال به ویژه ایام محرم موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی در ادامه جذب این اعتبارات را فرصت ارزشمندی برای احیای بافت تاریخی و کهن دزفول که با مشکلات و تهدیدهای فراوان در زمینه تخریب مواجه است، برشمرد و یادآور شد: لازم است شهرداری نیز در کنار این اعتبارات ملی، برای پیشبرد هرچه بهتر این طرح‌ها به تعهدات خود در زمینه بهسازی بافت کهن عمل کند تا شاهد یک انقلاب مرمتی در بافت کهن دزفول و آثار تاریخی ارزشمند موجود در آن باشیم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین از تأمین اعتبار برای دانشگاه جندی شاپور با محوریت انجام کار مطالعاتی در خصوص شهر باستانی جندی شاپور باستان خبر داد و بیان کرد: از سویی با پیگیری‌های به عمل آمده، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای پایگاه میراث فرهنگی جندی‎شاپور در راستای کاوش و حفاظت از این محوطه در سال جاری تصویب و تأمین شده است.

پاپی زاده در پایان هدف اصلی از جذب این اعتبارات را اهتمام به سابقه تاریخی و اثر گذاری دزفول در پیشرفت تمدنی و علمی کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها می‌توان بیش از پیش به حفظ و تثبیت بافت تاریخی و کهن دزفول که یادآور فرهنگ، تمدن و معماری کم نظیر این دیار است امیدوار بود، هر چند این رویه جذب اعتبار برای احیای گنجینه‌های تاریخی و تمدنی دزفول به شکل‌های مختلف تداوم خواهد داشت.

کد خبر 4669741

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده مردم دزفول در مجلس شهرستان دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه