Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@09:42:45 GMT

باید نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۸۴۵

باید نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز با شرایطی که ایجاد شده، باید بتوانیم توانمندی‌های خود را شناسایی و نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، محسن صالحی‌نیا اظهار کرد: صنعت و تولید ممکن است با فراز و فرود مواجه شود در حالی که طبیعی است تولید کننده محیطی آرام، نقدینگی و مواد اولیه می‌خواهد تا کار را با قدرت ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه توانمندی‌ها و نیازهای صنعت کشور در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید ادامه داد: امروز با شرایطی که ایجاد شده، باید بتوانیم توانمندی‌های خود را شناسایی و نهضت ساخت داخل را راه اندازی کنیم.

صالحی‌نیا گفت: هیچ صنعت کوچکی بدون قرار گرفتن در زنجیره صنایع بزرگ نمی‌تواند به پویایی و شکوفایی برسد و همه باید در زنجیره تأمین قرار گیرند.

وی افزود: همه باید به زیرساخت‌ها توجه کنیم. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها نیز فعال‌تر شده و دستگاه‌های اجرایی باید تصمیم بگیرند و مصوبات را اجرایی کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در فرآیند جذب تسهیلات اگر موفق باشید، می‌توانید تسهیلات بیشتری بگیرید؛ زیرا هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.

صالحی‌نیا تصریح کرد: شرکت‌هایی که کوچک و متوسط هستند، باید در کارگروه‌ها جدی گرفته شوند؛ زیرا حمایت ما از تأمین تسهیلات، سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی جدی است.

وی با بیان این‌که در شرایط کنونی هیچ انگیزه‌ای به غیر از حمایت همه جانبه از تولید کارآمد و تحقق اشتغال مولد و پایدار نداریم، یادآور شد: در قزوین نیروی انسانی و کارآفرینان بزرگ و خوبی وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغال حمایت تولید داخلی شهرک های صنعتی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل