Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:20:52 GMT

تقدیر نخست‌وزیر انگلیس از دزدی دریایی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۹۴۱

نخست‌وزیر مستعفی انگلیس در دیدار با رئیس دولت محلی جبل طارق از توقیف کشتی حامل نفت ایران تقدیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «ترزا می»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از رئیس دولت محلی جبل طارق بابت توقیف یک کشتی حامل نفت خام ایران تشکر کرد. 

به نوشته رویترز، ترزا می مدعی شده توقیف این کشتی در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت محلی جبل‌الطارق ۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است. 

«داریوش اشرافی» کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با فارس درباره توقیف این نفتکش گفت که اعضای اتحادیه اروپا نمی‌توانند مقررات خود را بر دولت‌های غیرعضو اعمال کنند.

یک سخنگوی ترزا می بعد از دیدار او با «فابیان پیکاردو»، رئیس دولت محلی جبل طارق گفت: «نخست‌وزیر [آنگلیس] و رئیس دولت [جبل طارق] درباره آخرین تحولات در پرونده حقوقی مربوط به نفتکش گریس-۱ رایزنی کردند. نخست‌وزیر اهمیت رعایت روند حقوقی مستقل جبل طارق را مورد تأکید قرار داد و از تلاش‌های دولت محلی این منطقه برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه قدردانی کرد.»

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق