Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-07@10:37:50 GMT

تهدید علیه منافع ملی را تحمل نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۹۶۶

تهدید علیه منافع ملی را تحمل نمی‌کنیم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با «فرید زکریا»، مجری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در ارتباط با سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، گفت: ایران تجاوز به حریم سرزمینی خودش را تحمل نخواهد کرد.

ظریف در ارتباط با توقیف نفتکش‌ها نیز اظهار داشت: آخرین باری که شنیده‌ام کسانی نفت‌کش توقیف کرده‌اند بریتانیایی‌ها بودند که در جبل‌طارق یک نفت‌کش حامل نفت ایران را بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف همچنین در ارتباط با سرنگونی پهپاد آمریکایی در آسمان ایران، افزود: ما داریم از سرزمینمان دفاع می‌کنیم. پهپاد ایالات متحده، وارد سرزمین ایران و حریم هوایی ایران شد و سرنگون شد چون حتی بدون ورود به حریم هوایی ایران، می‌توانست در تمام سرزمین ما اقدام به جاسوسی بکند. این پهپاد با ورود به حریم هوایی ایران نه تنها تمامیت ارضی ما را مورد تهدید قرار داد، تهدیدی علیه امنیت ملی ما هم بود. تحمل نخواهیم کرد خارجی‌ها ۶ هزار مایل از سواحل خودشان به سمت سواحل ما بیایند و حاکمیت و ثبات ملی ما را تهدید کنند.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در ارتباط با وقوع جنگ در منطقه در نتیجه تشدید تنش‌ها گفت: می‌توانم این را به شما بگویم که ما هیچ‌گاه جنگی را آغاز نخواهیم کرد. ما هیچ‌گاه جنگی آغاز نکرده‌ایم و جنگی هم آغاز نخواهیم کرد، اما از خودمان دفاع خواهیم کرد و هر کس آغازگر جنگ با ایران باشد، طرفی نخواهد بود که آن را به پایان خواهد برد.

ظریف همچنین در ارتباط با سخنان ترامپ در مورد جنگ اقتصادی با ایران گفت: رئیس‌جمهور ترامپ علناً گفته که درگیر جنگ نظامی با ایران نیست بلکه درگیر جنگ اقتصادی است. جنگ اقتصادی چیزی نیست که بتوان به آن فخر ورزید، چون در تقابل نظامی غیرنظامیان ممکن است جزو تلفات جانبی جنگ باشند، در حالی که در جنگ اقتصادی، آنها هدف اصلی هستند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نفتکش گریس1 پهپاد آمریکایی فرید زکریا شبکه سی ان ان محمد جواد ظریف برجام ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند