Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فقیهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در واقع ورود به شبکه‌های اجتماعی بهترین حربه دشمن برای ضربه زدن به بدنه نظام جمهوری اسلامی است که باید در تامین این نیاز اساسی امروز هوشیارانه عمل کرد.

وی اظهارداشت: من به طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی به سوالاتی که به صورت شرعی از من می پرسند پاسخ می دهم، اعتقادم این است که در این شبکه‌ها، پیام رسان‌های ما باید به شکلی پیش برود و آنقدر قوی و با سرعت باشد که نیاز به پیام رسان های خارجی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استفاده از ابزارهای نوین در شرایط کنونی در پیشرفت اهداف تحصیلی مهم است ما در مقوله هنر هم باید پیشرفت و دقت بیشتر داشته باشیم و فیلم‌های همچون حضرت یوسف که با هنرمندی بسیار ساخته شد دوباره تهیه شود و ما به زبان هنر باید گذشته و فرهنگ و مذهب خود را به نسل فعلی آنگونه که باشد نشان دهیم.

ففیهی شکاف نسلی را از دیگر چالشهای امروز برشمرد و ادامه داد: متاسفانه در زمان حاضر شبکه‌های اجتماعی به شدت به بدنه نظام اسلامی ضربه وارد می‌کند و این کار را باید از ابتدا در آموزش و پرورش جدی گرفت، ضرورت آموزش صحیح را باید پیش بگیریم متاسفانه نسل قبلی در بحث‌های فرهنگ سازی و آموزش کم کاری شده و آن طور که باید نسل امروزی در این شبکه‌ها سایت‌های مختلف پیش نمی رود.

وی یادآور شد: پدر و مادران می‌توانند مدیریت کامل روی بچه‌های خود داشته باشند و فیلم‌های الان همه چیز گفته و دیده می شود و بچه ها به راحتی با گوشی خود وارد این فضا شده و همه چیز را می‌بینند و می شنوند و این کار باید از ابتدا در آموزش و پرورش به صورت صحیح آموزش داده و مدیریت شود.

وی در بخش دیگری رونق اقتصادی و معیشت مردم را دو بحث مهم امروز مطرح کرد و اظهارداشت: بحث اقتصادی و معیشتی مردم بسیار مهم و با اهمیت است زیرا مردم محتاج و نیازمند هستند، وقتی شکم گرسنه است دین و ایمان هم وجود ندارد.

امام جمعه ایمانشهر با تاکید بر حضور بیشتر مردم در مساجد تصریح کرد: در بحث مساجد الان با ریزش بسیار زیادی روبرو شدیم، در گذشته مساجد به صورت پایگاه بود و تمام حرکت های فرهنگی اجتماعی اقتصادی سیاسی در مساجد انجام می شد ولی اکنون فقط جایگاهی برای نماز خواندن است و این نگرش باید تغییر کند و مساجد به مانند گذشته دارای اهمیت فراوان شود و خود این باعث می‌شود افراد زیادی جذب مسجد شوند.

فقیهی جوانگرایی در مدیریت های اجرایی را در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: بعد از برگزاری نخستین نمازجمعه این شهرستان با استقبال انبوهی از مردم مواجه شدم از اینکه امام جمعه‌ای آمده که نصف سن امام جمعه قبلی را دارد برای خودم جالب بود که اینقدر مردم نسبت به افراد جوان استقبال می کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در همه رده‌ها جوانگرایی کنید و این راهبرد نیاز امروز کشور است، رسانه ها اگر بتوانید اطلاع رسانی کنند و جوان‌گرایی را به همه بیاموزید زیرا که جوانان می‌توانند با استعدادهای خوبی که دارند در صحنه باشند و امام راحل فرمودند جوان و جوان‌گرایی حرف و اول را می‌زند بنابراین قدرت بیان یک روحانی جوان یا امام جمعه جوان می‌تواند جوانان بسیاری را به مساجد و صفوف نماز جماعت بکشاند.

امام جمعه ایمانشهر در بخش دیگری وحدت و انسجام را راه برون رفت از مشکلات ذکر کرد و افزود: پیشبرد امور در منطقه ایمانشهر نیازمند وحدت و همدلی بیشتر بین مسوولان و مردم است و معضل دو دستگی و افتراق بین مسوولان موجب می شود تا سرعت خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم کند شود.

وی تاکید کرد: به عنوان برادران دینی با هر ذهنیت و جناح سیاسی و رویه‌ای که داریم اختلافات را کنار بگذاریم و با وحدت رویه برای حل مشکلات مردم اقدام کنیم و هدف مان فقط یکی باشد و آن هم خدمت به مردم است.

این جوانترین امام جمعه کشور و مولف ۱۰ جلد کتاب با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی بر لزوم همبستگی ملی و منطقه ای و حضور مدام آحاد جامعه در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

بر اساس تقسیمات کشوری ایمانشهر یکی از نقاط شهری شهرستان فلاورجان است، این شهر دستکم ۱۴ هزار نفری در جوار اتوبان ذوب آهن و مجتمع فولاد در ۲۰ کیلومتری اصفهان واقع شده است، حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در اطراف آن فعالیت دارد. عمده ترین محصولات کشاورزان منطقه برنج، گندم، جو، پیاز و سیب زمینی است و ۲.۳۳ درصد از شاغلین شهر در بخش کشاورزی و ۷.۲۹ درصد در بخش صنعت و ۱.۳۷ درصد در بخش خدمات فعالیت دارند.

م / ‏س‬ ۳۰۸۸/‏‬ ۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توییتر فلاورجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

امام جمعه بوشهر با گلایه از بی‌توجهی صنایع نفتی به مسئولیت‌های اجتماعی در استان گفت: مردم بوشهر توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی همه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران گفت: کار، کارآفرین و کارگر در خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که مورد تهاجم اقتصادی جهان استکبار قرار دارد، افزود: تحریم‌ها، تهدیدات و انواع کارشکنی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و ملی، دشمن به‌صورت جدی فعال است و مقابله با آن تنها راهش اقتصاد مقاومتی است و کارگران، کارآفرینان در خط مقدم هستند

عضو مجمع خبرگان رهبری، امنیت شغلی برای کارگران، اجرا سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی و ارتقای کسب مهارت و کشف استعدادهای درخشان کارگران و استفاده از این ظرفیت یک مسئله مهم و اساسی است.

امام جمعه بوشهر هدف آمریکا در تحریم‌ها و ایجاد مشکلات اقتصادی علیه ایران اسلامی را تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دنبال این هستند که ایران انقلابی و اسلامی وابسته به جهان استکبار برگردد ولی ایران با این انقلاب خودش رو به پیشرفت برای آفرینش تمدن، استقلال و آزادی است و شعار آن در مقابله با هجمه‌های آمریکا و جهان غرب هیهات من‌الذله است.

نام خلیج فارس ماناست

صفایی بوشهری با گرامیداشت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس گفت: نام خلیج‌فارس همواره ماناست و هیچکس نمی‌تواند نام خلیج‌فارس را بر اساس اسناد و نقشه‌های بین‌المللی تغییر دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر کشف ظرفیت‌های متنوع در عرصه خلیج‌فارس و بکارگیری آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اجرایی شدن اقتصاد دریا پایه با تمام ظرفیت‌ها و مدیریت جامع دریایی در حوزه خلیج‌فارس یک ضرورت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، باتأکید بر توجه به ایجاد پیمان‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی، علم و فناوری و آموزشی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اضافه کرد: امید می‌رود مسئولان از ظرفیت دریا که یک ثروت جامع محسوب می‌شود استفاده حداکثری کنند.

صفایی بوشهری، در ادامه با گرامیداشت روز کار و کارگر و معلم افزود: ارائه خدمات گوناگون به کارگران و جامعه فرهنگی در اولویت قرار داشته باشد و پرداخت به موقع حقوق و مزایا، حفظ احترام مقام معلم و کارگر در جامعه و ارتقای سطح توانمندی کارگران و معلمان یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه آمریکا حامی ملت فلسطین و متعرض به جریانات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی افزود: کشوری که ادعای حقوق بشر دارد و خود را پرچمدار این عرصه معرفی کرده، اولاً از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیست حمایت می‌کند و سپس دانشجویان دانشگاه‌های خود را در حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب را هدف قرار می‌دهد.

عضو مجمع خبرگان رهبری ادامه داد: این جنایات و رفتار پلیس آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا یک نهاد پوشالی در عرصه حقوق بشر است و اکنون این کشور ضمن حمایت ویژه از رژیم صهیونیستی تسلیحات مورد نیاز این رژیم جعلی را تأمین می‌کند.

امام جمعه بوشهر ادامه با اشاره به اینکه اخیراً در عرصه‌های صنایع موجود در استان بوشهر متأسفانه خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود گفت: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده در شهرستان‌های استان بوشهر این چنین خبر می‌رسد که قصد دارند این عوارض و سهم استان را حذف کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید دارای یک نظام صحیح و منطقی قانونی باشد گفت: از دولت و مسئولان تقاضا می‌شود در زمینه پرداخت حق آلایندگی اقدام قانونی کنند و حق مردم استان بوشهر در این عرصه ضایع نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: همه شهرستان‌های استان بوشهر که مورد آلایندگی صنایع حوزه وزارت نفت قرار می‌گیرند باید حق آلایندگی آنها پرداخت شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ادامه داد: سال‌ها است تمام مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و سایر دلسوزان استان بوشهر از مراکز صنعتی به ویژه صنعت پتروشیمی تقاضا دارند به عرصه خدمات محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش عالی، آموزش و پرورش، ورزش حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای به استان بوشهر کنند.

صفایی بوشهری، بیان کرد: متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد یا اگر انجام می‌شود حداقلی است، اما برای برخی از امور با توجیه خاص، سرمایه‌گذاری قوی می‌شود، این صحیح نیست، اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهید باید برای مردم استان بوشهر به‌صورت ویژه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اما وقتی از شما تقاضا می‌شود، هزار و یک دلیل می‌آورید که نمی‌شود اما چرا برای دیگر امور انجام می‌شود آیا این صحیح است.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه عرصه‌های آموزش عالی، مدارس، فرهنگ، محیط زیست، بهداشت و درمان و ورزش استان بوشهر واقعاً نیاز به کمک دارند تصریح کرد: اکنون 1700 کلاس درس استان بوشهر تخریبی است باید نوسازی شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آیا این صحیح است که حق استان بوشهر پرداخته نشود و به امور دیگری توجه شود، اگر برای دیگر امور پرداخت می‌شود حق بوشهر نباید ضایع شود و باید حریم عرضه خدمات به مردم و استان بوشهر حفظ شود.

وی تأکید کرد: از مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری و دنبال کنند و باید پاسخگو باشند و این مسئولان در عرصه‌ها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در عرصه صنعت باید جوابگو باشند که چرا اینگونه رفتار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: مردم این توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی مردم این استان است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد