Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:20:18 GMT

نظارت تعزیرات بر شهریه و لباس فرم مدارس همدان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۷۵۲۷

نظارت تعزیرات بر شهریه و لباس فرم مدارس همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تهیه لباس فرم برای دانش آموزان با ورود به سال تحصیلی جدید همواره مورد اعتراض خانواده‌ها و صنف خیاطان بوده است.

علیرضا حسن پور افزود: خیاطان درباره چرایی اختصاص دوخت پوشاک فرم مدارس تنها به چند تولیدکننده معترض و معتقد بودند منافع حاصل از این کار باید عاید تمامی فعالان در این صنف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نشست‌های مختلفی حتی با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهر همدان برگزار و مقرر شد به نمایندگی دادستان جلسه‌ای در کمیسیون نظارت بر قیمت کالاها با عنوان ساماندهی پوشاک مدارس برگزار شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه خروجی برگزاری این نشست سه مصوبه بود گفت: تمامی مدیران مدارس مکلف شدند از طریق اتحادیه پوشاک با تولیدکنندگان قرار داد منعقد کنند.

حسن پور افزود: در این راستا اتحادیه ملزم است بر اساس شمار کارکنان فعال در یک تولیدی و تجهیزاتی که هر تولیدکننده در اختیار دارد، سهمیه منصفانه‌ای را برای خیاطان در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین مدارس را از نظر قیمت در نظر گرفته شده برای پوشاک فرم، خیاطی را از نظر کیفیت پارچه و دوخت لباس و اتحادیه پوشاک را از منظر رعایت سهمیه بندی اختصاصی به خیاطی‌ها به دقت رصد می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: نوع پارچه اختصاصی برای دوخت لباس فرم دانش آموزان در کمیسیون بازرسی و نظارت متشکل از نماینده تعزیرات، سازمان صمت، فرمانداری، نماینده اتحادیه پوشاک و حراست آموزش و پرورش مشخص شده در عین حال قیمت یک دست مانتو، شلوار و مقنعه نیز با در نظر گرفتن قیمت پارچه و دستمزد خیاط تعیین شده است.

حسن پور اظهار داشت: نرخ نامه لباس بر اساس نوع و اندازه این کالا مشخص شده و مورد تأیید قرار گرفته است که باید این نرخ نامه رعایت شود.

لباس فرم مدارس هر سه سال یک بار تغییر می‌یابد

وی گفت: والدین دانش آموزان با اعتقاد به اینکه لباس فرم فرزندشان قابلیت استفاده در سال‬ تحصیلی جدید را دارد نسبت به اجبار برای پرداخت وجهی به منظور خرید لباس فرم جدید معترض و گلایه مند بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: در این راستا طبق مصوبه کمیسیون نظارت مقرر شد هر سه سال یک بار نسبت به تغییر لباس فرم دانش آموزان اقدام شود.

حسن پور با بیان اینکه برای جلوگیری از دریافت وجه غیرقانونی تحت عنوان شهریه هشدارهای لازم داده شده است اظهار داشت: روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته به منظور نظارت بر شهریه مدارس از مدارس بازدید و سرکشی صورت می‌گیرد.

وی از والدین دانش آموزان خواست در صورت دریافت شهریه از سوی مدارس این تخلف را از طریق شماره تماس ۱۲۴ یا ۳۲۵۲۳۴۴۲ به تعزیرات حکومتی همدان اطلاع رسانی کنند.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی همدان مدارس دانش اموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال مانند سنوات گذشته با شروع تدریجی بازار رهن و اجاره نظارت بر مشاورین املاک آغاز شده، گفت : این نظارت‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و به صورت مستمر تا پایان آبان ماه و آخرین موارد جابجایی مستاجران ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز به صورت موردی چنانچه گزارشی از تخلف به دست ما برسد، برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این نظارت‌ها در قالب گشت‌های مشترک با همراهی راه و شهرسازی، دادگستری، اتاق اصناف و اداره کل صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از مواردی که در این بازرسی‌ها مد نظر قرار می‌گیرد یاد کرد و رعایت حق کمیسیون مصوب، صدور کد رهگیری، عدم اجاره منازل مسکونی با قیمت نامتعارف و... را از مهمترین این موارد برشمرد.

شاهی خاطرنشان کرد: به علاوه چنانچه مستاجران و مالکان تخلفی را از سوی مشاورین املاک مشاهده کردند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات، شکایت خود را به ثبت برسانند.

وی هدف از این نظارت‌ها را جلوگیری از تخلفات و ایجاد التهاب در بازار رهن و اجاره و کمک به شرایط مستاجران اعلام کرد که هر ساله دنبال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته نیز در مجموع ۳۴۸ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک کرمانشاه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها برای ۱۶۳ بنگاه مشاور املاک پرونده تشکیل شد و ۱۱۷ واحد محکوم شدند که جریمه آنها بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال بود. سه واحد متخلف پلمب شدند.

به گفته شاهی، عمده تخلفات سال گذشته مربوط به عدم رعایت کمیسیون مصوب و سقف افزایش اجاره بها در قرارداد‌ها بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد