Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری منطقه ۶ تهران با همکاری پلیس راهور برای تسریع در تبدیل خیابان نجات اللهی به گذر صنایع دستی به یک طرفه کردن این خیابان اقدام کرد.

اجرای این طرح از سوی شهرداری منطقه ۶ تهران و مطرح نشدن موضوع در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران موجب شد تا این اقدام تداعی کننده تجربه خیابان  ۱۷ شهریور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابانی که با هدف ایجاد پیاده راه و کمک به افزایش دسترسی به فضای عمومی آغاز شد و شورای شهر پنجم نیز تا امروز نتوانسته تبعات به وجود آمده از این اقدام را برطرف کند.

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره جزئیات یک طرفه شدن خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) گفت: موضوع یک طرفه شدن خیابان نجات‌الهی (ویلا) در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح نشده است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برنامه سوم توسعه گفت: در برنامه سوم توسعه بندهایی برای توسعه فرهنگی آمده است که شهردار منطقه ۶ با هماهنگی پلیس راهور برای تبدیل خیابان ویلا به گذر صنایع دستی به یک طرفه کردن آن اقدام کرد.

کرونی گفت: برنامه ریزی‌ها به شکلی است که عرض پیاده راه افزایش پیدا کند و تنها یک لاین برای عبور و مرور خودرو ایجاد شود.

او با اشاره به این موضوع که ممکن است نسبت به اجرای این طرح اعتراض‌هایی ایجاد شود، گفت: قرار است در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و حمل و نقل شورای شهر تهران که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، ابعاد اجرای این طرح بررسی شود.

کرونی در پاسخ به این سوال که آیا با یک طرفه شدن خیابان نجات‌الهی (ویلا) بار ترافیکی این خیابان به دیگر خیابان‌های مجاور اضافه نمی‌شود؟ گفت: خیابان ویلا محدوده اجرای طرح ترافیک است و با توجه به محدودیت‌های ترافیکی جدید، این امکان وجود دارد شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق پیدا کنند.

کرونی با اشاره به مطرح نشدن این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تصمیم اجرای این طرح در کمیته معابر متشکل از شهردار منطقه ۶ تهران و پلیس راهور گرفته شده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تجربه خیابان ۱۷ شهریور گفت: ما در موضوع بستن خیابان‌ها آزمون و خطای گسترده‌ای داشتیم که نمونه بارز آن تبدیل خیابان ۱۷ شهریور به پیاده راه بود که شورای شهر تهران هنوز تبعات آن را می‌پردازد.

کرونی گفت: اگر مشاهده کنیم با اجرای این طرح، بار ترافیکی ایجاد و موجب نارضایتی شهروندان شود، به طور حتم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به آن ورود خواهد کرد.

پیش‌تر الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که تبدیل خیابان استاد نجات اللهی به گذر صنایع دستی و یک طرفه شدن آن مصوبه شورای شهر تهران را ندارد، از شهرداری منطقه ۶ تهران خواست هرچه زودتر یک طرفه کردن خیابان نجات اللهی را لغو کند.

۲۳۵۲۳۱ کد خبر 1280934

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران ترافیک باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران محمدعلی نجفی سینمای ایران شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در اکثر جاده‌های مواصلاتی کشور تردد جریان دارد فقط در استان کرمان یک محور اصلی راور-دیروک به دلیل بارش شدید باران مسدود شده اند. همچنین ده محور غیرشریانی نیز در سایر استان‌هایی که باران شدیدی را داشتند؛ مسدود است؛ اما همکاران ما و عوامل راهداری در تلاشتند این مسیر‌ها هرچه زودتر بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تعطیلی روز‌های اخیر و سفر عده زیادی از مردم به استان‌های زیارتی و سیاحتی مانند شمال کشور، افزود: با توجه به تموم شدن تعطیلات، امروز پیش بینی می‌کنیم ترافیک پرحجمی را در اکثر جاده‌های کشور خواهیم داشت.

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: در محور‌های پرتردد مخصوصا استان‌های شمالی کشور، محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم که شرایط مدیریت شود. از ساعت ۹:۳۰ امروز در محور جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از مرزن آباد به سمت تهران مسیر یک طرفه خواهد بود تا بار ترافیکی تخلیه شود و این محدودیت‌ها فعلا ادامه خواهد داشت. 

محبی گفت: در محور هراز، با توجه به حجم ترافیک از شمال به جنوب محدودیت یک طرفه شدن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا هجدهم اردیبهشت، اکثر جاده‌های کور شرایط مناسبی برای سفر ندارند و سطح آنها لغزنده است؛ بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند.

ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در آزادراه تهران-شمال شب گذشته از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه، چند مورد ریزش سنگ داشتیم و تا ساعت ۵ صبح امروز، جنوب به شمال این محور مسدود بود، اما در حال حاضر مسیر باز است. 

محبی گفت: پلیس با آمادگی کامل در محور‌ها حضور دارد؛ اما از رانندگان درخواست می‌کنیم پس از هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با شماره ۱۲۰ پلیس راهور تماس بگیرند. همچنین رانندگان قبل از شروع سفر می‌توانند آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری مطلع شوند.


دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات پرس سینه انتخابی تیم ملی در شهر مهاباد
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • کندوان از چالوس به تهران یک‌طرفه شد
  • محور هراز یک‌طرفه شد
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال
  • محور کندوان به سمت تهران یک طرفه شد
  • چالوس یک طرفه شد