Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققین دانشگاه هیروشیما گام مهمی را به سمت ارزیابی ایمنی و کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی برای استفاده در ترمیم نواقص غضروفی برداشته اند.

در مطالعه ای که این محققین اخیرا تحت عنوان" In Vitro Safety and Quality of Magnetically Labeled Human Mesenchymal Stem Cells Preparation for Cartilage Repair " در مجله" Tissue Engineering " به چاپ رسانده اند، بی خطر بودن سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی بر مبنای کاریوتیپ، سنجش تشکیل کلونی و تکثیر کلی آن ها را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمایز کندروسیتی و واکنش پذیری به نیروهای مغناطیسی برای ارزیابی کیفیت سلولی بررسی شد و نتایج نشان داد که میزان مناسبی از سلول های بنیادی مزانشیمی مجهز شده با نانوذره های اکسید آهن مغناطیسی برای بهینه سازی ظرفیت تمایزی بسیار مهم است و این در حالی است که جذب مغناطیسی به جایگاه آسیب حفظ می شود.

از آن جایی که انتقال هدفمند سلول های بنیادی به جایگاه آسیب بسیار حیاتی است، استفاده از این رویکرد می تواند گام مهمی به سمت پیشرفت در بالین باشد.

انتهای پیام/

169 / 167 سلول بنیادی ترمیم غضروف ترمیم بافت ارزیابی کیفیت سلولی انتقال هدفمند سلول های بنیادی مزانشیمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی ترمیم غضروف ترمیم بافت انتقال هدفمند سلول های بنیادی مزانشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد

یوسف زمانی فرماندار اندیمشک اصل بامداد جمعه در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت سیل بند کرخه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شکستگی سیل بند دایک کرخه واقع در جاده دهلران منجر به طغیان آب و وارد شدن آب به داخل مزارع شد.

وی افزود: ماشین آلات، نیرو‌های عملیاتی و اعضای مدیریت بحران شهرستان در محل ترمیم این سیل بند حضور دارند و تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم سیل بند کرخه تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

فرماندار اندیمشک همچنین با اشاره به بروز آب گرفتگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: شرایط در این شهرستان با بسیج تمام امکانات مطلوب و پایدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»