Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا کوچک زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد در اولین رویداد شهرجهانی؛ شهر بدون پلاستیک گفت: هرچه استفاده شهروندان از مواد پلاستیکی و نایلکس کمتر شود آلودگی های زیست محیطی نیز کمتر می شود.

کوچک زاده با بیان اینکه استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید ضروری است، افزود: خرید کالاهایی با کمترین پلاستیک، فعالیت های داوطلبانه برای تمیز کردن منابع طبیعی رودخانه ها از پلاستیک از جمله فعالیت هایی است که می توان با انجام آن ها به محیط زیست و طبیعت پیرامون کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس ابتدا از خودمان شروع کنیم گفت: نباید فراموش کرد که در گذشته استفاده از پاکت های کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد ادامه داد: دفن پلاستیک ها به معنای محو شدن یا نابودی مواد سمی آن ها نیست بلکه آن ها را وارد زنجیره غذایی می کند.

 کوچک زاده اضافه کرد: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی فرهنگ کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.

انتهای پیام/ غ

نه به کیسه های پلاستیکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل