Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: برخی افراد از کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای یا یک بار مصرف استفاده می‌کنند که مشکلات آن‌ها بسیار زیادی است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ حدود ۱۰ هزار کارت و در سال ۸۹ حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ و طبق برخی آمار‌ها ۹ هزار و ۸۰۰ و ۹ هزار و ۵۰۰ و برخی از سال‌ها ۵ تا ۶ هزار کارت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق بررسی‌ها مشخص شده که به طور میانگین سالانه ۱۰ هزار کارت تمدید نمی‌شود به عبارتی سالی ۱۰ هزار کارت بازرگانی یک بار مصرف اجاره‌ای در کشور توسط اتاق بازرگانی ایران صادر می‌شود این در حالی است که ممکن است برخی کارت‌ها به علت توقف فعالیت تمدید نشود که البته تعداد آنان بسیار کم است.

وی افزود: کارت‌های یکبار مصرف و اجاره‌ای دارای مهلت اعتباری خاصی است که از زمان صدور فقط برای یکسال مهلت دارد و تمدید نمی‌شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: قانون، تکالیف شفافی و روشنی برای وزارت صمت تعریف کرده و این وزارتخانه بر اساس ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، متولی صدور، ​ تمدید و ابطال کارت‌های بازرگانی است لذا بر همین اساس باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از محور‌های مطرح شده در این موضوع کوتاهی وزارت صمت در ایجاد سامانه یکپارچه اعتبارسنجی است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اعتبار سنجی در مرحله اول فقط برای واردات اجناس و کالا و نظارت بر آن انجام شده و بر همین اساس تاکنون ۲۱ هزار فعال اقتصادی، ​ رتبه بندی و اعتبارسنجی شده‌اند.

وی افزود: با پیگیری‌های مجلس و دولت، رتبه بندی و اعتبارسنجی بازرگانی در دستور کار قرار گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس، هزینه سنگینی که کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای تا پایان سال ۹۷ بر نظام اقتصادی کشور وارد کردند، ۲۸ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی و ۲ هزار میلیارد تومان تعهدات گمرکی و معادل ۵۰ درصد از قاچاق کالا به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: کارت بازرگانی اجاره ای خسارت اقتصادی دلار قاچاق معوقه مالیاتی پورابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر