Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:56:15 GMT

پایان مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۴۱۷

پایان مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تا نیمه اول تیرماه در سطح ۱۵۰ هزار هکتار در این منطقه ادامه داشت و امروز به طور کلی کار مبارزه با این آفت به پایان رسیده است.
سعید برخوری افزود: نخستین دسته‌های ملخ از بهمن ماه سال گذشته وارد منطقه جنوب کرمان شدند که بلافاصله به سازمان حفظ نباتات گزارش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملخ‌ها در جازموریان تخم ریزی داشتند و دسته‌های مختلف پروازی هم وارد منطقه شدند از ۲۵ فروردین ماه به شکل گسترده کار مبارزه شروع شد.
برخوری تصریح کرد: مبارزه در قالب اکیپ‌های مختلف و با ماشین‌های مجهز به سمپاش های ulv پاش و یک فروند هواپیما انجام شد.
وی با بیان اینکه در طول مدتی که ملخ صحرایی در منطقه بود، خسارت قابل توجهی به اراضی کشاورزی و محصولات زراعی و باغی وارد نشد، اظهار داشت: این مهم با برنامه ریزی های صورت گرفته و با حمایت استاندار کرمان، معاونت عمرانی استاندار، مدیریت بحران استان، سازمان برنامه ریزی، نیروهای جهادی سپاه، فرمانداران جنوب و با تلاش شبانه روزی مدیران جهاد کشاورزی و کارشناسان پرتلاش این سازمان و همچنین همکاری کشاورزان دلسوز منطقه، دهیاران و شوراهای روستاها محقق شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این مبارزه تا نیمه اول تیرماه ادامه داشت و در مجموع در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی سمپاشی شد.
وی بیان کرد: بخشی از ناوگان خودرویی در مدت مبارزه از دستگاه‌های استان کرمان تامین شد و بخش زیادی از ناوگان سازمان در این مدت مستهلک و از بین رفت.
برخوری گفت: با توجه به شرایط منطقه و روندی که در شرایط زیست محیطی این آفت وجود دارد پیش بینی می‌شود از اواخر سال ۹۸ تا اوایل سال آینده مجدداً درگیر مبارزه با ملخ شویم که جا دارد با برنامه ریزی دقیق و فنی از طرف وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفظ نباتات، استانداری و مدیریت بحران بتوانیم در هجوم بعدی ملخ شاهد مسائل و مشکلاتی که امسال با آن مواجه بودیم نباشیم.
۷۴۵۰/۷۴۲۹/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ملخ های صحرایی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه