Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@01:28:56 GMT

ترکیه از پروژه ساخت اف -۳۵ آمریکا کنار گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۴۷۲

خرداد؛ دولت آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه به دلیل خرید سامانه اس -۴۰۰ از روسیه، دیگر نمی‌تواند در پروژه ساخت جنگنده اف -۳۵ حضور داشته باشد.
به گزارش آسوشیتدپرس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم ترکیه برای خرید سامانه دفاعی اس -۴۰۰ روسیه به معنای آن است که «ادامه حضور آن کشور در پروژه اف -۳۵ غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»ترکیه قرار بود که حدود ۱۰۰ هواپیمای اف -۳۵ خریداری کند. همچنین خلبان‌های این کشور در ترکیه در حال آموزش برای به پرواز درآوردن این جنگنده بودند.پنتاگون از خلبان‌های ترکیه خواسته است تا ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) خاک ایالات متحده را ترک کنند.ترکیه برخی از قطعات جنگنده‌های اف -۳۵ را تولید می‌کند. با اخراج ترکیه از این پروژه، آمریکا مجبور خواهد شد که این قطعات را از محل دیگری تأمین کند.کاخ سفید در بیانیه خود گفت: اف -۳۵ نمی‌تواند با سامانه‌ای روسی که اطلاعات تجسسی را جمع‌آوری می‌کند، همزیستی داشته باشد.«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که ترکیه با خرید سامانه روسی دیگر اجازه خرید جنگنده‌های اف -۳۵ را نخواهد داشت.هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا در ادامه فشارهای خود تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه نیز وضع می‌کند یا نه. اما انتظار می‌رود که کنگره به زودی اقداماتی علیه ترکیه اتخاذ کند. برچسب ها: آمریکا ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز ساخت ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان؛ عطاءاله اکبری ‌از آغاز ساخت 26 پروژه روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سایت های طرح های نهضت ملی مسکن تلاش شده خدمات مورد نیاز از جمله مدرسه، مسجد و درمانگاه همزمان با اجرای طرح ها آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار داده شود، افزود: در این راستا در سالجاری عملیات ساخت 19 مدرسه، چهار کلانتری و سه باب مسجددر سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر در سایت‌های آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آنها بیش از 11 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه، دو کلانتری، دو درمانگاه و دو مسجد از سال گذشته عملیاتی شده است.

اکبری تاکید کرد: از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی است رویکردی اساسی را دنبال می کنیم تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 19 هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از 23 هزار نفر در حال ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند