Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان افتخار میزبانی از ۲۷۴ شهید گمنام را دارد گفت: ۱۲۵ درخواست برای دفن شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ مهدی ابوالحسنی ظهر امروز در جلسه کمیته سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری شهدای گمنام استان اظهار داشت: 274 شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد و افتخار میزبانی از این شهدا نصیب ما کرمانی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در استان کرمان 99 مکان داریم که شهید گمنام در آنها دفن شده است خاطرنشان کرد: شهدای گمنام از سال 1380 به کرمان آمدند و نخستین شهدا در جوار گلزار شهدا دفن شدند که تعداد آنها حدود 20 شهید است و مرقد آنها به‌عنوان یک حرم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه از سال 80 بحث تفحص شهدا آغاز شد و از آن زمان تاکنون میزبان شهدای گمنام هستیم گفت: در 17 دانشگاه استان شهید گمنام دفن شده است.

کنگره 6500 شهید استان کرمان| 40 کتاب تذکره شهدای کرمان چاپ می‌شودکنگره 6500 شهید استان کرمان| کاشت 6500 اصله درخت به یاد 6500 شهید استان کرمانکنگره 6500 شهید استان کرمان| نخستین موزه دفاع مقدس کشور در کرمان بهسازی و مرمت می‌شود

وی با بیان اینکه 73 شهر و بخش استان کرمان میزبان شهدای گمنام هستند و یک شهید در کارخانه گل‌گهر سیرجان مدفون شده است افزود: حضور 21 شهید غواص و شهید گمنام در استان کرمان بزرگترین رویداد و تشییع شهدا بود که براساس گزارش‌های دقیق حدود 200 هزار نفر در مراسم تشییع شهدای غواص در کرمان حضور پیدا کردند.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه امروز مرقد مطهر شهدای گمنام ملجا و ماوای مردم شده و روزانه تعداد زیادی از مردم در این مکان‌های مقدس حضور پیدا می‌کنند گفت: شهید عربنژاد، شهید خالقی و شهید ادیبی از شهدای گمنام کرمانی بودند که بعد از دفن شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه 125 درخواست برای دفن شهید گمنام در استان کرمان وجود دارد افزود: در مجموع در استان کرمان فقط شش شهر ما شهید دفن نشده که متقاضی دفن شهید هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و پادگان‌های نظامی در اولویت دفن شهید هستند عنوان کرد: تقریبا در تمام پادگان‌های استان شهید دفن شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه هایتک در استان کرمان نیز درخواست دفن شهید در گذشته را داشته‌اند گفت: امسال سهمیه استان در دو محل است و امکان افزایش آن به سه محل وجود دارد و شهرستان‌های رفسنجان، بردسیر، شهربابک، قلعه‌گنج و انار در سال‌های 96 و 97 شهید گمنام دفن شده است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

به گزارش همشهری آنلاین پس از بارش های اخیر در کرمان سیلاب به گلزار شهدای این استان وارد شده است.

کد خبر 847179 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت