Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-09@13:17:16 GMT

همه چیز در مورد خمیر دندان‌های ذغالی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۱۴۱

همه چیز در مورد خمیر دندان‌های ذغالی

خبرگزاری میزان- پودر ذغال هنگامی فعال می‌شود که تحت شرایط دمای شدید قرارگیرد و اکسید شود. این ماده دارای تخلل، قدرت جذب و سطح تماس بالا می‌باشد و نباید با ذغال کباب‌پزی اشتباه گرفته شود. تاریخ انتشار: 12:48 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۲۸۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،پودر ذغال هنگامی فعال می‌شود که تحت شرایط دمای شدید قرارگیرد و اکسید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده دارای تخلل، قدرت جذب و سطح تماس بالا می‌باشد و نباید با ذغال کباب‌پزی اشتباه گرفته شود. ذغال فعال کاربرد‌های پزشکی فراوانی دارد و در اوایل قرن ۱۸ میلادی از آن به عنوان یک روش درمانی برای مسمومیت استفاده می‌شده است.

امروزه نیز به دلیل قابلیت جذب بالای این ماده، در درمان انواع مسمومیت‌های مرتبط با روده مانند مسمومیت دارویی یا اوردوز از آن استفاده می‌شود.

استفاده از ذغال فعال به قدری رواج یافته که می‌توان محصولات دندانپزشکی حاوی ذغال را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کرد که گفته می‌شود توانایی پاک کردن انواع لک‌ها را دارند.

صرف نظر از شهرت این محصولات از جمله خمیر دندان‌های ذغالی، هیچ مدرک علمی مبنی بر موثر بودن آن‌ها بر سفیدی دندان‌ها وجود ندارد. به گفته ADA (American Dental Association) بافت و ساختار ساینده ذغال فعال نه تنها باعث سفیدی دندان‌ها نمی‌شود بلکه می‌تواند سبب آسیب رسیدن به مینای دندان نیز شود. می‌توان به راحتی با خرید پودر ذغال فعال و ترکیب آن با مقداری آب، یک خمیر تهیه کرد و آن را با انگشت بر روی دندان‌ها مالید.

توصیه‌هایی برای استفاده از ذغال فعال بر روی دندان

استفاده مداوم از این خمیر دندان باعث پوسیدگی و سایش دندان‌ها می‌شود، پس در مصرف از آن باید دقت کرد تا به مینای دندان‌ها آسیب نرسد. ADA توصیه می‌کند از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که میزان ساییدگی نسبی آن‌ها ۲۵۰ یا کمتر است.
برای کاهش ساییدگی توسط ذغال می‌توانید به جای استفاده از مسواک، از انگشت خود استفاده کنید.

سایر سفید کننده‌ها

برای داشتن دندان‌هایی سفید، راه‌های گوناگونی وجود دارد. سعی کنید حتما روزی دوبار به خصوص بعد از نوشیدن قهوه و چای که بر روی دندان لک ایجاد می‌کنند، مسواک بزنید. برای سفید کردن دندان‌ها میتوان از موادی مانند جوش شیرین و هیدروژن پر اکسید رقیق شده استفاده کنید.

منبع:خبر آنلاین
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زغالی خمیردندان دندان مسواک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم عفونت لثه نگیریم؟

بهزاد هوشمند، جراح لثه گفت: در عفونت لثه سه عامل که هرکدام یک ضلع مثلث را تشکیل می‌دهند، نقش دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهم‌ترین عامل اصلی، بیماری‌های نسوج نگهدارنده دندان و لثه، پلاک میکروبی یا مجموعه‌ای از میکروارگانیسم‌هایی است که در محل اتصال لثه به دندان تشکیل می‌شوند و آهسته آهسته به شیار لثه نفوذ می‌کنند و محصول ناشی از سوخت و ساز میکروارگانیسم‌ها باعث می‌شود کیسه تشکیل شود و مهم‌ترین جزء این قضیه، پلاک میکروبی است.

وی در ادامه تاکید کرد: پس رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان عامل کلیدی اصلی است و میکروارگانیسم‌هایی که در محیط عفونی قرار دارند. عامل دوم، میزبان مستعد است. عامل سوم، مواد غذایی است. اگر فرد مسواک نزند، تغذیه مناسب هم نداشته باشد و عادات موضعی مضر نیز داشته باشد، مستعد بیماری لثه می‌شود.

هوشمند در ادامه گفت: عفونت‌های لثه یک فاکتور خطر واقعی برای بسیاری از بیماری‌های عمومی به حساب می‌آید. این بیماری‌ها شامل دیابت، عروق کرونر، گرفتگی عروق مغزی حتی روماتیسم مفصلی، انواع بیماری‌های روحی ـ روانی و افسردگی است.

این جراح لثه در پایان با اشاره به اینکه شیار لثه یعنی محل اتصال دندان به لثه ۱ تا ۱.۸ میلی متر عمق دارد، خاطرنشان کرد: از طریق شیار لثه مایعی ترشح می‌شود که این مایع مشتق شده از جریان خون است. این مایع به بزاق وصل شده و ما هنگام غذاخوردن آن را به دستگاه گوارش‌مان وارد می‌کنیم. بخش اول هضم و جذب به‌واسطه این‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین مهم‌ترین جزء کمک به پیشگیری از بیماری‌های لثه، رعایت مناسب بهداشت دهان است.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • چه کنیم عفونت لثه نگیریم؟
  • دندان‌ها را چه موقع مسواک بزنیم؟
  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • رشد مجدد دندان با دارویی جدید
  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز، ۱۸ و ۱۹ اردبیهشت
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی