Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات ‌ای آگاه از تصمیم مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای کناره گیری زودتر از موعد از این مسئولیت خبر می‌دهند. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیپلمات‌های آگاه و مطلع اعلام کردند: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد در ماه مارس سال آینده زودتر از موعد از این سمت کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت استعفای آمانو یک بیماری اعلام نشده است که موجب ضعف وی طی یک سال گذشته شده است.

بر اساس این گزارش، آمانو دیپلمات 72 ساله ژاپنی در سال 2017 میلادی برای سومین دوره چهارساله تا نوامبر 2021 میلادی به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شده است.

نگرانی آمانو درباره افزایش تنش بر سر مساله هسته‌ای ایرانآمانو: پرونده PMD خاتمه یافته است/به اماکن مورد نیاز در ایران دسترسی داریم

 

به گزارش نیویورک‌تایمز، استعفای آمانو می‌تواند سئوالات و ابهامات زیادی را درباره آینده مسئولیت‌های آژانس به وجود آورده است، هرچند تعداد کمی از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی بر این باورند که کناره گیری آمانو تغییر بزرگ و مهمی را در فعالیت‌های آژانس در مدیریت برنامه هسته‌ای ایران و سایر مسائل حساس ایجاد خواهد کرد. آمانو بارها بر این مساله تاکید کرده است که فعالیت آژانس فنی است تا اینکه سیاسی باشد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی باید تا مارس آینده یک جانشین را برای آمانو انتخاب کند. فرد انتخاب شده باید از سوی کنفرانس عمومی و کلی آژانس مورد پذیرش واقع گردد و نشست مجمع عمومی آژانس قرار است سپتامبر برگزار شود.

2 نامزد جدی برای جانشینی آمانو عبارتند از «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «کورنل فروتا» اهل رومانی که مذاکره کننده ارشد آژانس و مدیر دفتر آمانو به شمار می‌رود.

وضعیت سلامتی آمانو از سپتامبر گذشته که وی برای درمان پزشکی به خارج اتریش سفر کرده است، نگران کننده بوده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: به دنبال ارجاع یک پرونده در خصوص کشف هزار و ۸۷۰ قوطی انرژی زا قاچاق از یک دستگاه سواری به ارزش ۸۶۷ میلیون ریال، این تخلف در یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده و پس از بررسی‌ها و تشریفات قانونی، اتهام انتسابی محرز که علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی نیز محکوم شد.

حسن پور، خروج ارز از کشور و آسیب به اشتغال جوانان را از پیامد‌های زیانبار قاچاق برشمرد و عنوان کرد: برای حفظ سلامت عمومی، صیانت از حقوق شهروندان و نیز حمایت از تولید ملی با هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری کالا‌های خارج از ضوابط تعیینی دولت به شدت برخورد می‌شود.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری، گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟