Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@16:42:06 GMT

خسارت دو میلیاردی به بنای تاریخی میدان حسن‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۹۰۸

خسارت دو میلیاردی به بنای تاریخی میدان حسن‌آباد

به گزاش خبرگزاری مهر، محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه بعد از وقوع آتش‌سوزی در انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن آباد، حریق به بخش هایی از بنای تاریخی این میدان که در فهرست میراث فرهنگی ثبت ملی شده بود، سرایت کرده است افزود: «بررسی‌های اولیه حکایت از آسیب ۳۰ تا ۴۰ درصدی حریق به این بنا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

شیخ الاسلامی افزود: «صبح امروز بازدید مجددی از بنا صورت گرفت و کار کارشناسی در خصوص بررسی میزان دقیق خسارات وارد شده به این بنا آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سقف شیروانی بنا در طبقه اول به‌طور کامل فروریخته و به‌دلیل حجم آوار و آب، بخشی از سقف ضربی طبقه اول نیز فروریخته است.»

او افزود: «آواربرداری، پاک‌سازی و رفع خطر، تهیه طرح بازسازی بخش‌های فروریخته طبقه همکف و استحکام بخشی، بازسازی کامل پوشش نهایی طبقه اول، ترمیم فضاهای داخلی طبقه اول، ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده نما و سامان‌دهی تأسیسات برقی کل بنا از مهم‌ترین اقداماتی است که باید درخصوص این بنای تاریخی صورت گیرد.»

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اضافه کرد: «به‌نظر می‌رسد بیش از ۲میلیارد تومان برآورد اولیه میزان خسارت است و با توجه به تخریب ۳۰ تا ۴۰ درصدی بنا برآورد دقیق مستلزم بررسی کامل است.»

او افزود: «قطعا با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان زیباسازی و سازمان نوسازی و با نظارت سازمان میرپروژه قابل اجراست.»

شب گذشته، وقوع حریق در انبار محل نگهداری کالا در حسن آباد باعث وارد شدن خساراتی به بناهای و ساختمان های واقع در ضلع غربی این میدان تاریخی شد و در این میان حریق به بنای تاریخی میدان حسن آباد که ثبت ملی شده است نیز آسیب هایی وارد کرده است.

کد خبر 4669963 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: میدان حسن آباد آتش سوزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در پارس آباد به دام پلیس افتاد

فیروز محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این مبالغ به حساب مال باختگان و قربانیان فضای مجازی با تلاش کارشناسان پلیس فتای برگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان پارس آباد و پی جویی پرونده های سایبری طی ۴۵ روز گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجوه کلاهبرداری شده به حساب مال باختگان و قربانیان فضای مجازی عودت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد اولویت جرایم فضای مجازی در شهرستان پارس آباد را یادآور شد و بیان کرد: برداشت‌های غیر مجاز از حساب کاربران در اولویت این جرایم است.

محمودی با اشاره به اینکه توجه و هشدارهای انتظامی بست ساز کاهش وقوع جرایم است، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکنند.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ چنانچه با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره٠٩۶٣٨٠ گزارش دهند.

کد خبر 6100608

دیگر خبرها

  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • کلاهبردار میلیاردی در پارس آباد به دام پلیس افتاد
  • (ویدئو) جنجال تبدیل کلیسای تاریخی به مسجد به دستور اردوغان
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • نورپردازی برج آزادی با نام خرم آباد
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد