Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@05:56:44 GMT

چه کسی جانشین آمانو می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۷۱۱

دیپلمات‌های آگاه و مطلع اعلام کردند: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد در ماه مارس سال آینده زودتر از موعد از این سمت کناره گیری کند. علت استعفای آمانو یک بیماری اعلام نشده است که موجب ضعف وی طی یک سال گذشته شده است.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، آمانو دیپلمات 72 ساله ژاپنی در سال 2017 میلادی برای سومین دوره چهارساله تا نوامبر 2021 میلادی به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیویورک‌تایمز، استعفای آمانو می‌تواند سئوالات و ابهامات زیادی را درباره آینده مسئولیت‌های آژانس به وجود آورده است، هرچند تعداد کمی از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی بر این باورند که کناره گیری آمانو تغییر بزرگ و مهمی را در فعالیت‌های آژانس در مدیریت برنامه هسته‌ای ایران و سایر مسائل حساس ایجاد خواهد کرد. آمانو بارها بر این مساله تاکید کرده است که فعالیت آژانس فنی است تا اینکه سیاسی باشد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی باید تا مارس آینده یک جانشین را برای آمانو انتخاب کند. فرد انتخاب شده باید از سوی کنفرانس عمومی و کلی آژانس مورد پذیرش واقع گردد و نشست مجمع عمومی آژانس قرار است سپتامبر برگزار شود.

2 نامزد جدی برای جانشینی آمانو عبارتند از «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «کورنل فروتا» اهل رومانی که مذاکره کننده ارشد آژانس و مدیر دفتر آمانو به شمار می‌رود.

وضعیت سلامتی آمانو از سپتامبر گذشته که وی برای درمان پزشکی به خارج اتریش سفر کرده است، نگران کننده بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی اتمی آمانو آژانس آرژانتین آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران درمان یوکیا آمانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی

یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود ۲۲ سال حبس محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سباستین دالک 32 ساله کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود 22 سال حبس محکوم شد.

بر این اساس، آقای دالک به جرم تلاش برای انتقال اطلاعات طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه است، دستگیر شده اما بعدا دریافت که این فرد، کارمند مخفی اف‌بی‌آی است.  

براساس این گزارش، وی در دادگاه اکتبر سال گذشته به 6 مورد تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی ملی طبقه بندی شده گناهکار شناخته شد. وی در دادگاه روز گذشته به 21 سال و 10 ماه حبس محکوم شد.

کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: این حکم باید به عنوان یک هشدار جدی برای تمام کسانی باشد که وظیفه حفاظت از اطلاعات دفاع ملی را بر عهده دارند و اینکه این نتیجه خیانت به این اعتماد است.

وزارت دادگستری افزود: دالک در دادگاه اعتراف کرد که وی بین آگوست و سپتامبر 2022، برای نشان دادن دسترسی مشروع و تمایل به اشتراک گذاری، از یک حساب ایمیل رمز گذاری شده برای انتقال بخش های برگزیده سه سند طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه بوده، استفاده کرده است.       

این وزارت خانه تصریح کرد دالک که به عنوان طراح امنیتی سیستم های اطلاعاتی در آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده، در ازای تمام این اطلاعات، 85 هزار دلار درخواست کرده بود.

این در حالی است که چندی قبل ویکتور مانوئل روچا دیپلمات پیشین آمریکایی به جرم جاسوسی برای کوبا به مدت چند دهه، به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آقای روچا را به انجام اقداماتی در جهت بهبود منافع دولت کوبا متهم کرده است. این در حالی است که براساس قوانین فدرال افرادی که می خواهند به عنوان عامل یک کشور خارجی در داخل خاک آمریکا فعالیت کنند، باید نام خود را در وزارت دادگستری ثبت کنند.

روچا در دادگاه به جاسوسی برای کوبا و استفاده از توانایی خود برای ناشناس ماندن در مجموعه‌ای از ملاقات های انجام شده در سال های 2022 و 2023 با یک مامور مخفی اف بی آی که خود را به عنوان نماینده سرویس اطلاعات خارجی کوبا جا زده بود، اعتراف کرد.

این نخستین باری نیست که مقامات فعلی و سابق آمریکا به اتهام عاملیت دول خارجی دستگیر یا متهم می شوند. پیشتر دادگاهی در نیویورک یک مامور سابق پلیس این شهر را به دلیل اینکه عامل غیرقانونی چین در خاک آمریکا بوده، گناهکار شناخت.

سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد