Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:41:02 GMT

نبیه بری: وضعیت پناهجویان فلسطینی مثل قبل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۰۹۲۸

نبیه بری: وضعیت پناهجویان فلسطینی مثل قبل می‌شود

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه تصمیم‌ اتخاذ شده درباره کارگران فسطینی دیگر تمام شد، تاکید کرد: وضعیت پناهجویان فلسطینی مثل قبل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: وضعیت پناهجویان فلسطینی به وضعیت قبل باز خواهد گشت و تصمیم‌گیری درباره کارگران فسطینی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح وزارت کار لبنان برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی پناهجویان فلسطینی مقیم لبنان را برآشفته و آنها این تصمیم را علیه خود قلمداد کرده و با برگزاری تظاهرات و بستن ورودی‌های اردوگاه‌ها با استفاده از لاستیک‌های شعله‌ور مخالفت خود را اعلام کردند.

جنبش حماس لبنان نیز با اقدامات وزارت کار این کشور مخالفت کرده و آنها را سیاست "قتل تدریجی" خواند و توقف فوری اجرای تمامی دستورات برای تعطیلی نهادهای فلسطینی‌ها و ممانعت از کار آنها را خواستار شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد، تصمیم وزارت کار لبنان درباره پناهجویان فلسطینی با قوانین بین‌المللی در تضاد است و این تصمیم هرگز به هدف مقابله با اسکان کمک نخواهد کرد.

اما کمیل ابوسلیمان، وزیر کار لبنان تاکید کرد: طرح وزارت کار برای مقابله با کارگران خارجی غیرقانونی، نه فلسطینی‌ها و نه ارتباط آن با معامله قرن و نه حتی نظریه توطئه‌ها را هدف قرار نداده است، این طرح چند ماه قبل در چارچوب اجرای قانون کار تدوین شد و هدف از آن شخص خاصی نبود بلکه این قانون برای همه اجرا می‌شود.

در این راستا سمیر جعجع،‌ رئیس حزب القوات البنانیه اظهار کرد:‌ تحرکاتی که در برخی اردوگاه‌های فلسطینی انجام می‌گیرند هیچ ارتباطی با تصمیم وزیر کار و در کنار آن وضعیت کارگران فلسطینی ندارند.

وی ادعا کرد: وزیر کار وضعیت کارگران و کارفرمایان فلسطینی را طبق قوانین مخصوص آنها در لبنان در نظر گرفته و به آنها تمام تسهیلات ممکن را داده است. اعتراضات و تحرکات در اردوگاه‌ها صرفا سیاسی هستند زیرا بعضی از گروه‌های فلسطینی نظیر حماس یا گروه‌های لبنانی مثل حزب‌الله لبنان تصمیم وزیر کار را برعکس نشان می‌دهند و هدف‌شان جذب مردم به مناقشه کنونی بین حماس و هم‌پیمانان‌شان از یک سو و تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی دیگر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نبیه بری لبنان فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران

ائمه جمعه استان شهرستان‌های استان تهران ابراز داشتند که کارگران ستون اصلی تولید، موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، اما مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین عملیات وعده صادق را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: سیستم سپر موشکی اسرائیل از چندلایه گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان تشکیل شده است که این لایه‌ها در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: در این عملیات هیبت پوشالی صهیونیست‌ها فروریخت، اینکه این موشک‌ها به کجا خورد، چقدر خرابی بر جای گذاشت، مسائل فرعی قضیه است، باید به این نکته اشاره کرد، که این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را شکست.

محمودی ادامه داد: سیستم دفاعی که نفوذناپذیر قلمداد می‌شد و توسط هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی هم حمایت شد، اما موشک‌های جمهوری اسلامی آن را شکست، این موشک‌ها نه فقط اسرائیل، بلکه سیستم دفاعی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر قدرت‌ها را نیز شکست و به بهترین پایگاه هوایی اسرائیل که از آنجا کنسولگری مورد هدف قرار گرفته بود، اصابت کرد و ابهت پوشالی و خانه سست‌تر از عنکبوت اسرائیل را فرو ریخت و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواخت.

وی گفت: این حمله ترکیبی بود، یعنی یک حمله چند بعدی با استفاده از ابزارهای جنگ سایبری، موشک‌های بالستیک و کروز به همراه استفاده از پهپادهای هدایت شونده، هک، قطع برق، شناورهای دریایی برای عملیات بازدارنده، و… توازن قدرت نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیا را تغییر داد.

خطیب جمعه ورامین ابراز داشت: این حمله بزرگترین حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک به حساب می‌آید، این حمله غافلگیرانه نبود، بلکه اسرائیل با اطلاع در بالاترین شرایط نظامی، پروازی، اطلاعاتی، ماهواره‌ای و سایبری قرار داشت، لذا ایران مقتدر با علم و آگاهی کامل و چشمان باز این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از موشک‌ها به اهداف از قبل تعیین شده اصابت کرد و خسارات زیادی به بار آورد، پهپادهای ما طی 7 ساعت، موشک‌های کروز ظرف 3 ساعت و بالستیک ظرف 15 دقیقه به دشمن رسیدند، اول پهپاد ارسال شد، تا سیستم‌های پدافند تا سیستم‌های پدافندی دشمن را بشکند.

امام‌جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز فریاد دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا مانند تگزاس، هاروارد، میشیگان و کلمبیا به گوش می‌رسد، گفت: مجری یک شبکه غربی اخیر گفته است، شعارهای آیت‌الله از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید زوایای مختلف این افتخار تبیین شود و به عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی بیش از پیش واقف شویم، اسرائیل باید بداند، شکست او در برابر فلسطین قهرمان قطعی است و در آینده‌ای نه چندان دور دنیا پیروزی ملت فلسطین را خواهد دید.

مشارکت مردم در جهش تولید موجب رونق کسب‌وکار می‌شود

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌ نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار داشت: کارگران ستون اصلی تولید به شمار می‌آیند و حمایت از کارگران از وظایف مسئولان در جهت رفع موانع و مشکلات کارگران است.

وی افزود: همه ما در جهت موفقیت کارگران موظف هستیم با خرید کالای ایرانی از کارگران متدین ایرانی که بهترین و وفادارترین کارگرهای دنیا هستند حمایت کنیم.

امام‌جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان در تعیین و پرداخت دستمزد کارگران نباید ظلم و جفا کنند و هرکسی در پرداخت و اجرت دستمزد کارگران ستم کند تمام اعمال نیک وی از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: ارتقاء توانایی‌های کارگران و بالا بردن زمینه‌های پیرامون آنان وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با کار و کارگران است.

وی خاطرنشان کرد: هر کارگر ایرانی باید از بیمه، بهداشت آموزش، بالا بردن سطح مهارت خود، ابتکار عمل و دستمزد کافی برخوردار باشد و اگر در این زمینه‌ها کوتاهی شود در حق کارگران ظلم شده است.

کارگر ستون فقرات اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کارگر اظهار داشت: کارگر عنصر تلاشگر در بخش اقتصادی کشور است که صبح تا شب و بالعکس تلاش می‌کند تا هم معیشت و رزق حلال برای خانواده خود کسب کند و هم چرخه اقتصاد کشور را به چرخش درمی‌آورد.

وی افزود: رهبری در دیدار اخیر با کارگران بر تأمین و رسیدگی به وضعیت کارگران تأکید کرد، لذا ما باید نگاهمان نگاه پیامبر به کارگر باشد که دست کارگر را می‌بوسید؛ در واقع کارهای اقتصادی با کارگران امکان‌پذیر است و کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه تأکید کرد: کارگر محور تحقق شعار است اگر قرار است تحقق شعار سال انجام شود باید به کارگران رسیدگی شود زیرا کارگر همان بدنه مردمی تولید است.

وی در ادامه ضمن تشکر از ورود استاندار تهران به پروژه‌های انجام نشده در پاکدشت، ابراز داشت: سهل‌انگاری و ترک فعل عمده مسئله اجرا نشدن مصوبات جلسه حضور رئیس‌جمهور بود که با حضور استاندار تهران ضمن رفع ترک فعل‌ها، کار رسیدگی شد و امیدواریم به‌زودی شاهد به ثمر رسیدن این مصوبات باشیم.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند

کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

حجت‌الاسلام اسماعیلی در خطبه‌های سیاسی این هفته شهرستان قرچک اظهار داشت: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند "اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر" بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: کارگران با وجود اینکه موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند اما مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه شهرستان قرچک در ادامه گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی برمی‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم، دشمن به فکر آسیب ما نخواهد بود و جرئت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف