Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:05:47 GMT

فرماندار شاهرود: اعتبارات روستاها نباید جابجا شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۰۷۱

فرماندار شاهرود: اعتبارات روستاها نباید جابجا شود

محمد کرم محمدی پنجشنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در هزینه کردن اعتبارات روستاها دقت بیشتری کنند، افزود: مردم باید به چشم خود اقدامات انجام شده را ببینند.

وی با اشاره به سفر پارسال رئیس‌جمهوری به شاهرود تصریح کرد: اختصاص چهارهزار میلیارد ریال اعتبار در۲ سال ره آورد این سفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شاهرودبرجذب اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تامین آب شرب مهم ترین خواسته عشایر که نسبت به آن کوتاهی شده، شاهرود ۵۵ درصد مساحت استان سمنان و بخش زیادی از عشایر را در خود جای‌داده و بیشترین تعداد عشایر شاهرود هم در خارتوران زندگی می‌کنند.

وی افزود: با اینکه اعتبارات خوبی در زمینهٔ احیای قنوات و آبخیزداری منظور شده اما در حوزه قنوات عشایر خارتوران کار عمده‌ای صورت نگرفته است.

محمدی با اشاره به حوزه جذب اعتبارات وام اشتغال‌زایی روستایی و عشایری گفت: شاهرود مقام اول را در استان سمنان دارد و آنچه از اعتبارات به شهرستان شاهرود تعلق گرفت باید به‌صورت ملی و استانی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: سه میلیارد ریال اعتبار برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در برخی نقاط شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار شاهرود گفت: در حوزه راه‌آهن، راه و شهرسازی شاهرود مشکلات زیادی وجود دارد که گرفتاری هایی برای مردم ایجاد می کند.

محمدی با تاکید بر اینکه مدیران راه و شهرسازی باید اصلاح این موارد را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: با کمترین میزان بارش در برخی مناطق شاهرود ممکن است آسیب های زیادی به وجود آید.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود هم گفت: ۲ هزار و۵۰۰ نفر در شهرستان شاهرود عضو طرح خادم یاران رضوی بوده و به مردم مناطق محروم خدمت می کنند.

مرتضی احمدیان تصریح کرد: در این طرح اقشار مختلف مردم از معلم، کارگر، پزشک، وکیل تا پزشک، راننده و مشاغل دیگر عضو هستند.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود با بیان اینکه خادم یاران رضوی در قالب این طرح به مردم در مناطق محروم خدمت می کنند یادآورشد: این طرح با اجرای برنامه‌های مختلف برای تامین بخشی از نیازهای مردم به مناطق محروم شهرستان مانند طرود و بیارجمند می‌روند.

احمدیان، طرح های پزشکی، تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، طرح های عمرانی، وکالت پرونده‌های قضایی و کارآفرینی را از جمله طرح های اجرا شده در شاخص خادمیاران رضوی عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم کمتر از خادمی حرم و کفشداری صحن های متبرک رضوی نیست، و خادمیاران رضوی با هدف خدمت به عاشقان امام رضا (ع) در این طرح فعالیت می کنند.

احمدیان با اشاره به شعار دهه کرامت با عنوان ۸۰ هزار خدمت در ۱۰ روز گفت: خادمیاران‌در طول سال می توانند ۱۲ بار لباس خادمی امام رضا (ع) را بپوشند و چه پاداشی بزرگتر از خادمی امام بزرگوار که نصیب خادمان می شود.

۷۳۵۹/‏۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداری شاهرود توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم این شهرستان توانستند مقام اول آزمون پایش استان خراسان رضوی را کسب کنند.


علی اکبر چراغیان افزود: این رتبه ارزشمند با یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند و در سایه تلاش و پشتکار دانش آموزان به دست آمد.

 

پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری در شهر بردسکن با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا خواهد.

 

محمد یوسفی افزود: از ماه‌ های آینده اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام خواهد شد.


وی ادامه داد: با انجام این طرح، برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌ های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.


یوسفی بیان کرد: شهروندان می‌ توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ ها (کیو آر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

 

رفع مشکلات روستاها از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی و دهیاران

سرپرست بخشداری جلگه رخ در جمع اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش رخ  بر حضور فعال آنان در بین مردم و گوش دادن به مشکلات اهالی

روستاها تاکید کرد.

 

رسول بابایی در این همایش  حضور در بین مردم و گره گشایی از کار‌ها و رفع مشکلات روستاها را از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران برشمرد.
 

بابائی  با بیان این که حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در بین مردم یک ضرورت جدی است، افزود: بسیاری از مشکلات پیش رو  با مشارکت مردم حل خواهد شد. ‎

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید برای توسعه و پیشرفت روستاها تلاش مضاعف داشته باشند، گفت: شناسایی ظرفیت ها مولفه جدی دستیابی به توسعه پایدار در هر منطقه محسوب می شود که اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید مد نظر خود قرار دهند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند