Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ایمانی جاجرمی در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه افزود: زیرساخت اجتماعی مفهوم و رویکردی است که در چند سال گذشته مورد توجه جامعه شناسان شهری، سیاست گذاران، برنامه ریزان، مدیران و فعالان مدنی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زیرساخت اجتماعی از آنجا که نقش مهمی در ایجاد جامعه‌ای منسجم، تاب آور و پایدار دارد، کمتر سیاست گذاری و برنامه ریزی شهری است که می‌تواند نسبت به آن بی توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه در توضیح اصطلاح بیابان‌های غذایی نیز اظهار داشت: بیابان‌های غذایی به فضاهایی اشاره دارد که افراد در آنها نمی‌توانند به مواد خوراکی مناسب مثل میوه و سبزیجات دسترسی داشته باشند، زیرا به عنوان مثال یا مکان‌های خرید از آنها خیلی دور است یا گروه‌های تهی دست هستند که توان پرداخت هزینه حمل و نقل برای تردد به آن مکان‌ها را ندارند. در کشورهای پیشرفته برای حل چنین معضلی، باغچه‌های محله را پیشنهاد داده‌اند. باغچه‌هایی که در آنها به عنوان مثال سبزیجات کشت می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار ساکنان محله گذاشته می‌شود تا عملاً سلامت ساکنان محله‌هایی که به مواد غذایی سالم و مفید دسترسی ندارند تأمین شود.

ایمانی ادامه داد: در کشور ما گاهی اوقات فکر می‌کنیم که می‌توان با اعیانی سازی وضعیت زندگی مردم عادی را ارتقا دهیم. در صورتی که اکنون در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از قطب بندی و تفکیک فضاهای شهری و بهبود وضعیت گروه‌های تهی دست دائم به دنبال راه حل هستند.

یونس نوربخش، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی و رئیس کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه نیز در این نشست گفت: وقتی در شهرها، جاده‌ها و بالای ساختمان‌ها، انسان‌هایی می‌بینم که بی محابا و بی توجه به جان و حیات و سلامت خود کار می‌کنند و حتی در اداره‌ها و خانه‌ها به مفهوم ایمنی و سلامت و مراقبت از خود کمترین توجهی نمی‌شود، این سوال مطرح می‌شود که چرا به رفتارهای پر خطر و آسیب‌زا بی‌توجه هستیم؟

عاطفه آقایی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در این نشست بیان کرد: باید سلامت اجتماعی را مانند چرخه‌ای ببینیم که خود مراقبتی و زیرساخت‌های اجتماعی دائم یکدیگر را تکمیل می‌کنند و عملاً برنامه خودمراقبتی قرار است بر اساس زیربنای اجتماعی مناسب بنا شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم

استاندار لرستان به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و برقراری رفاه اجتماعی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند.

او اضافه کرد: اعضای شورا برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام‌شده، ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت لرستان منابع شناخت هستند.

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان با تأکید به خدمت شوراها به حوزه‌های شهری و روستایی، عنوان کرد: اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی این استان در برقرار شود.

شفقت بیان کرد: مشکلات موجود در لرستان به فعالیت و توسعه در حوزه زیرساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و فعالیت  کسب‌وکار نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این استان، تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی  و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت لازمۀ پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود