Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسط خیرین کلنگ احداث مدرسه عشایری در روستای محروم بخش نگین کویر شهرستان فهرج به زمین زده شد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فهرج، در آئینی با حضور منوچهر امیر‌تیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان، نماینده خیرین و جمعی از مردم کلنگ احداث یک باب مدرسه عشایری در روستای الله آباد چاهدگال بخش نگین کویر فهرج به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر امیر‌تیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری استان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در فهرج با اشاره به اینکه این مدرسه در 3 کلاس ساخته می‌شود اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و 150 متر زیربنا احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعتبار احداث مدرسه مذکور را 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: گروه نیکوکاری همیاران مهر هزینه‌های صفر تا صد پروژه را متقبل شده‌اند که در این راستا کمال قدردانی را از آنها داریم.

کرمان| ساخت مسجد در دورافتاده‌ترین منطقه محروم فهرج آغاز شدموکب بسیجیان فهرجی در مناطق سیل‌زده راه‌اندازی می‌شود350 نفر از مسافران نوروزی گرفتار طوفان شن در مدارس فهرج اسکان داده شدند

رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور نیازمند مشارکت مردم و خیرین در احداث فضاهای آموزشی هستیم، خاطر‌نشان کرد: تمام تلاشمان این است دانش‌آموزان عشایری مانند دیگر دانش‌آموزان از فرصت برابر آموزشی برخوردار شوند تا از این طریق دغدغه‌های خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان به حداقل برسد.

به گزارش تسنیم شهرستان فهرج که در شرق استان کرمان واقع شده به‌دلیل محرومیت نیازمند حضور خیرین و دولت برای توسعه زیرساختهای آموزشی از جمله احداث مدرسه برای دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت