Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:59:50 GMT

جنگ با ایران غیرقابل اجتناب نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۷۰۳

ریاست ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» امروز (پنجشنبه) بار دیگر از تحرکات آمریکا برای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس صحبت کرد.

اخبار سیاسی_ به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «کنث مک‌کنزی» رئیس سنتکام گفت: «ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج [فارس] به‌دست بیاوریم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در یک نشست خبری مشترک با ژنرال «فهد بن ترکی» فرمانده ائتلاف سعودی مهاجم به یمن صحبت می‌کرد، ضمن بیان اینکه با این اظهارات قصد ندارند هیچ کشوری را در منطقه هدف بگیرند، گفت که فقط روی آزادی کشتی‌رانی در منطقه تمرکز کرده‌اند.

مک‌کنزی همچنین توضیح داد: «جنگ با ایران غیرقابل اجتناب نیست و ما سعی می‌کنیم که رفتار ایران را تغییر دهیم».

وی پیشتر با بیان اینکه ایران در حال تجدیدنظر در محاسبات خود و ارزیابی نیات آمریکا است، مدعی شده بود: «من فکر می‌کنم توانایی ما در آوردن نیرو به صحنه در راستای مهار آنها عمل کرده است و فکر می‌کنم در حال حاضر آنها در حال محاسبه مجدد و ارزیابی نیات ما هستند».

این در حالی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه‌شنبه خبر داده بود که یک فروند کشتی نفتی امارات دو روز قبل در تنگه هرمز ناپدیده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده خلیج فارس یمن ایران کشتی تنگه هرمز ایالات متحده ایران جنگ خلیج فارس کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم