Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با تاکید بر اهمیت درآمدزایی برای روستاییان گفت: مرکز اشتغال‌زایی بانوان به زودی در روستای سقالکسار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسینی» امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ تیر) در اولین جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت در فرمانداری این شهر با اشاره به طرح چند منبع درآمد کردن روستاییان اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای طرح چند منبع درآمد کردن روستاییان را مطالعه و به استانداری ارائه کرد و قرار شد فرمانداران همکاری تنگاتنگی در اجرای این طرح داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان با تاکید بر اهمیت درآمدزایی برای روستاییان بیان کرد: اگر روستاییان درآمد لازم را داشته باشند در روستای خود مانده و زمین‌هایشان را به غیربومی‌ها نمی‌فروشند.

 

وی با بیان اینکه مرکز اشتغال‌زایی بانوان به زودی در روستای سقالکسار افتتاح می‌شود اظهار کرد: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش هدفمند کارجویان برای جلوگیری از هدررفت بودجه‌های دولتی است.

 

حسینی با اشاره به راه‌اندازی خانه کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای بانوان رشت تصریح کرد: خانه کارآفرینی و مهارت‌آموزی بانوان در دیگر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای گیلان با اشاره بر بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: در مرکز کشاورزی سازمان، مرکز الگوی استریا را با کمک بخش خصوصی افتتاح کردیم.\

 

در ادامه جلسه «سیده زهرا میراعلمی» با اشاره به درصد بیکاری در شهرستان رشت اظهار کرد: بیکاری دراین شهرستان نسبت به میانگین استانی و کشوری از میانگین بالاتری برخوردار بوده و در این راستا آموزش از همه چیز حائز اهمیت‌تر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری با اشاره به لزوم ایجاد عدالت آموزشی گفت: جهت ایجاد عدالت آموزشی و آینده بینی نیاز است که مراکزی در سطح بخش ها و شهرستان ها راه اندازی شود که در این راستا نیازمند به کمک دهیاران و مسئولان هستیم.

پایان پیام/597

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع سازمان بهزیستی شیراز اردبیل روزنامه شورای نگهبان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت محمد حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد محسن غفوریان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در آستانه سال ۱۴۰۳ گفت: ایجاد بستر و  ایجاد سازوکار‌های تقویت و توسعه مشارکت کارشناسان، مدیران و تمامی اعضای توانمند و علاقه‌مند در حوزه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی برای ما بسیار حائز اهمیت است و مطمئن هستیم این مهم با استفاده از نیروی توانمند و شبکه قوی و خوب جهاددانشگاهی در سراسر کشور میسر است.

وی بر تعامل و همکاری واحد‌های جهاددانشگاهی و مدیران ستاد و صف این نهاد در حوزه آموزش، مهارت و اشتغال تاکید کرد و گفت: همه زیرساخت ها، کارگروه‌ها و نشست‌ها و نیز شورا‌های مختلف برای توسعه مهارت و آمورش‌های منجر به اشتغال باید در جهاددانشگاهی فعال‌تر شود؛ چرا که یکی از عوامل موفقیت آموزش‌های جهاددانشگاهی نیز آموزش‌های منجر به شغل است که در طول سال‌ها در این نهاد وجود داشته و دارد.

غفوریان تصریح کرد: ماهیت آموزش‌های جهاددانشگاهی این است که منجر به شغل شود و یکی از عوامل استقبال از آموزش‌های جهاددانشگاهی در طول سال‌های گذشته این همین توجه به آموزش‌های مهارت محور و شغلی است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر همکاری‌های خوب حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها با بدنه دولت و دستگاه‌های مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...، تجارب خوبی را برای جهاددانشگاهی رقم زده است و باید تلاش کنیم در حوزه آموزش، اشتغال  و مهارت و کارآفرینی به مرجعیت برسیم تا دستگاه‌های مختلف بخش دولتی و خصوصی به جهاددانشگاهی مراجعه کنند.

وی بر همکاری جهاددانشگاهی با نهاد‌ها و سازمان‌های غیر دولتی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در نهاد‌ها و دستگاه‌های غیر دولتی در حوزه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها مثل کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی فرمان امام ره، شهرداری‌ها و ... برای توسعه اهداف مورد نظر در حوزه اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد که تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها از طریق اداره کل کارآفرینی و اشتغال این نهاد دنبال شود.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با تصریح اینکه بازارکار با حدود ۲۴ سال سابقه فعالیت یک برند و سرمایه خوب برای جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی است تصریح کرد:  بازارکار جهاددانشگاهی می‌تواند به محل رجوع سیاستگذاران، صاحب نظران، کارشناسان و تصمیم گیران تبدیل شود.  

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی ساختاری است که بر مبنای رابطه دینی و تقوا ایجاد شده است، گفت: این نهاد در مقام مقایسه با بقیه نهاد‌ها همواره منشا خیر و برکت بوده است و موضوع اشتغال نیز بر همین مبنا دنبال شده است. جهاددانشگاهی علی رغم همه امکانات کم توانسته به نسبت خدمترسانی خوبی انجام دهد. ما نیز خوشحالیم که توفیق خدمت به مردم را داشته ایم.  

غفوریان ادامه داد: تغییر و تحول بخشی از طبیعت هر سیستمی است و من نیز تلاش میکنم تا بتوانم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهم و از زحمات دیگر همکاران نیز تشکر میکنم. چیزی که مبناست این است که مسئولیت‌ها به درستی انجام شوند. در جهاد تلاطم‌ها تغییری در روحیه نیرو‌ها ایجاد نمی‌کند. امیدواریم از این به بعد نیز همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف جهاد و شبکه‌ای که ایجاد شده است برقرار شود تا کار‌ها بهتر و بیشتر پیش بروند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی در اشجع‌باتری اردبیل از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت
  • ۱۲۸ درصد تعهد اشتغال‌زایی در گناباد تحقق یافت
  • لزوم استفاده از همه ظرفیت های جهاددانشگاهی برای اشتغال‌زایی در کشور
  • اشتغالزایی ۶۰ هزار نفری با انعقاد قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی
  • اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه ۶ میدان نفتی
  • اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه ۶ میدان نفتی
  • اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه میدان‌های مشترک آزادگان و آذر
  • میزان تحقق تعهدات اشتغال در استان بوشهر به ۱۳۵ درصد رسید
  • پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر
  • دو خبر فرهنگی و اجتماعی از دوشهرستان