Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-09@02:26:49 GMT

حذف یارانه‌ ها آغاز شد ؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۱۷۸۳

حذف یارانه‌ ها آغاز شد ؟

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  یکصد و یکمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد اما آنچه امروز برخی یارانه‌بگیران اعلام کردند از این حکایت داشت که "یارانه آنها به حساب‌شان واریز نشده است".

 

گرچه پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در رابطه چرایی عدم واریز یارانه برخی خانوارها تاکنون با توضیحی همراه نبوده و مسئولان هیچ پاسخی در این باره نداده‌اند اما به هر صورت می‌تواند از تکلیف دولت برای غربالگری یارانه‌بگیران نشأت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق قانون بودجه و آنچه در تبصره هدفمندی آمده، دولت مکلف شده برای سال جاری سه دهک بالای درآمدی را از دریافت یارانه حذف کند. آیین‌نامه این تبصره در روزهای گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و در دستور کار قرار گرفت.

 

البته مشخص نیست که عدم واریز یارانه برخی گروه‌ها دقیقا به چه دلیلی بوده و ممکن است اختلال در حساب یا روند پرداخت، عامل آن باشد ولی در هر صورت شروع حذف یارانه‌بگیران بسیار محتمل خواهد بود.

 

در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و طی سال‌های گذشته همواره در قانون بودجه، دولت مکلف به حذف دهک‌های بالای درآمدی بوده است اما خود به صراحت اعلام کرده بود توانایی اطلاعاتی لازم را برای این موضوع ندارد و حتی در سال گذشته هیچ یارانه‌بگیری را حذف نکرده است.

 

این در حالی است در حدود سه سال پیش اقدام به حذف یارانه‌بگیران کرد که طی آن حدود چهار میلیون نفر را کنار گذاشت که با توجه به خطاهایی که در شناسایی وجود داشت حدود ۹۰۰ هزار نفر بار دیگر به لیست یارانه‌بگیران برگشتند.به هر حال باید منتظر بود و دید که دولت چه برنامه‌ای را برای غربالگری یارانه‌بگیران در سال جدید در دستور کار قرار داده تا شفاف‌سازی کند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سرپرستان خانوار اقتصاد جام نیوز یارانه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به 7.5 میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به 14 میلیون خانوار خواهد رسید.

وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت 31.5 ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از 60 ترابیت برثانیه رسیده است و حدود 20 ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از 28 به 55 ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به دولت رئیسی و خبرگزاری دولت /آمارِ دروغ یا دروغِ آماری؟
  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • زارع پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان