Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله حائری گفت: آیت‌الله حائری در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه‌ی علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت(ع)، عمر خود را صرف کرده و همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشت. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال آیت‌الله سید‌علیرضا حائری مدیر فقید مؤسسه دایرةالمعارف فقه اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه پیامی صادر کرد که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم متعهد و محقق اندیشمند، حضرت آیت‌الله حاج سیدعلیرضا حائری (رحمة الله علیه)، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیرمؤسسه دایرةالمعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل‌بیت «علیهم‌السلام» موجب تألم و تأثر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم ارتحال امام (ره) در تمامی نقاط استان ایلام برگزار می‌شودقم|مراسم ارتحال حضرت آیت‌الله شاهرودی برگزار شدجامعه مدرسین حوزه علمیه ارتحال آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفت

این استاد محقق و دانشمند از شاگردان برجسته و ممتاز فقیه متفکر شهیدآیت الله سید محمد باقر صدر(ره) بودند و سالها در عرصه تحقیق و تدریس در زمینه‌ی علوم اسلامی و فقه اهل‌بیت«علیهم‌السلام»، عمر گرامی خود را صرف کرده و همچنین همکاری و مشارکتی فعال در تدوین اثر برجسته دائرةالمعارف فقه اسلامی داشته‌اند که گویای عمق فکری و منزلت علمی وافر آن مرحوم بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم محقق را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت الهی و برای باز ماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار با اساتید مدارس حوزه علمیه تبریز افزود: عدم تبعیض در مراکز علمی موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود.

وی بابیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید حوزه خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان باشعور و آگاهی تربیت کنند.

رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: باید احترام، ادب و اخلاق در حوزه و دانشگاه حفظ شده و ارتقا یابد و به جامعه نیز تسری پیدا کند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: معلمی یکی از صفات خداوند است و معلمان آن چیزی که بیان می‌کنند تجلی علم حق است.

وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی و دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و این بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: معلم و استاد همواره باید مورد تکریم قرار گیرند و انتظارشان از جامعه و نظام آموزشی، ادب و حسن خلق است.

وی تأکید کرد: تمامی مراکز علمی باید طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند و معلمان و اساتید اهمیت این نامگذاری را برای مخاطبان خود تبیین کنند.

کد خبر 6095206

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد