Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@02:30:03 GMT

نمایشگاه فلسطین در میدان تاریخی استانبول

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۱۲۸

نمایشگاه فلسطین در میدان تاریخی استانبول

عکس هایی که نشان دهنده واقعیت زندگی در فلسطین و سرزمین های اشغالی هستند در نمایشگاهی واقع در میدان تاریخی «سلطان احمد» استانبول به نمایش در آمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «دیلی صباح»،عکس هایی که نشان دهنده واقعیت زندگی در فلسطین و سرزمین های اشغالی هستند در نمایشگاهی واقع در میدان تاریخی «سلطان احمد» استانبول به نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه که از سوی  «جامعه کشف و عکس فلسطین» ترتیب داده شده است،70 عکس متعلق به 42 عکاس با موضوع «به من درباره کشورم بگو،به من درباره فلسطین بگو» را به نمایش گذاشته است.

«فیراس جرار»،عکاس فلسطینی در این باره به خبرگزاری آناتولی گفت: «عکاس ها از همه سنین به این برنامه پیوسته اند تا ارزش های کشور خود را زنده نگه دارند.

وی افزود: «من بسیار خوشحالم که می توانم زیبایی های فلسطین را به مردم نشان بدهم چرا که در میان گذاشتن ثروت و زیبایی تاریخی کشورم با مردم برایم بسیار شگفت انگیز است.»

جرار تاکید کرد که هدف از برگزاری این نمایشگاه،ارائه اطلاعاتی به مردم درباره فلسطین است و اینکه از زمان اشغال تا کنون چه بر سر آن آمده است.

این عکاس فلسطینی با اشاره به اینکه عکس هایی برای این نمایشگاه انتخاب شده است که به طور ویژه واقعیت ها را در فلسطین به تصویر می کشد و اینکه چه اتفاقاتی از زمان اشغالگری اسرائیل تا کنون در این منطقه افتاده است،گفت: « ما در حال انجام فعالیت های مختلف در طول 7 سال ،عکس هایی را هم تهیه کرده ایم و آنها را در اختیار رسانه های اجتماعی قرار داده ایم.»

جرار افزود: «هدف ما ارائه اطلاعاتی به مردم درباره شرایط زندگی برای مردن در فلسطین است اینکه فلسطین چگونه مکانی است.»

در این عکس ها نه تنها شهرهایی مانند غزه و بیت المقدس نشان داده شده بلکه نگاهی هم به زندگی در دیگر مناطق اشغالی مانند جنین،نابلس،الخلیل شده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بهزیستی کانون مساجد کانون های مساجد گیلان خراسان جنوبي اردبیل احیای دریاچه ارومیه شیراز استانبول نمایشگاه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت