Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:35:27 GMT

سامانه پرونده الکترونیک سلامت رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۱۸۷

سامانه پرونده الکترونیک سلامت رونمایی شد

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی سامانه پرونده الکترونیک سلامت گفت: بخشی از اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت مردم می‌تواند در صورت نیاز در خدمت درمانگر و در خدمت‌گیرندگان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا صفی‌خانی امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه پرونده الکترونیک تنها یک سامانه نیست و فرآیندی است که می‌تواند در جهت بهبود خدمات قابل ارائه به مردم در حوزه سلامت عمل کند، گفت: در پروژه پرونده الکترونیک سلامت بخشی از اطلاعات پرونده سلامت مردم می‌تواند در صورت نیاز در خدمت درمانگر و خدمت‌گیرندگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع اتصال سازمان‌های بیمه‌گر در پرونده الکترونیک سلامت به‌صورت پایلوت در حال انجام است، اظهار کرد: فاز بعدی این پروژه تکلیف قانونی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته است تا اطلاعات جمعیت تعریف‌ شده از سطوح اولیه تا سطوح تخصصی و فرآیند ارجاع الکترونیک بیمار در کل کشور برقرار شود. همچنین امکان اضافه کردن خدمات ارزش افزوده و توسعه کسب‌وکارهای نوپا در سرویس نمایشگر پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد و امیدواریم با استقرار کامل این پروژه، شاهد افزایش کیفیت در این بخش باشیم.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات ۷۳ میلیون نفر از جمعیت کشور که یک بار از خدمات پزشکی استفاده کرده‌اند، در بستر نظام سلامت الکترونیک به ثبت رسیده است، گفت: در شبکه ارائه این خدمات، دسترسی به پرونده بیمار برای درمانگر وجود دارد و پس از بازخورد نظرات درمانگر، این پرونده به صورت الکترونیک به پزشک سطح یک و دو نیز ارائه می‌شود که تشخیص نهایی آن در پرونده قابل ثبت خواهد بود.

صفی‌خانی با اشاره به برخورداری داده‌های سلامت از محرمانه‌گی در همه جای دنیا اظهار کرد: واحد ارسال اطلاعات این طرح بر مبنای یک مدل بین‌المللی و با استفاده از فرآیند کدگذاری در یک پلتفرم شکل گرفته و دینامیک‌سازی و پنهان‌سازی اطلاعات از جمله ویژگی‌های آن است. بر این اساس دو خروجی مشخص در این نمایشگر دیده شده است که در یک خروجی پرونده فردی برای دریافت اطلاعات شخص وجود دارد و خروجی دیگر برای نظامات تصمیم‌گیرنده مبتنی بر شواهد و امکان تحلیلی نظام سلامت دیده شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری بین اورژانس و وزارت بهداشت

در این نشست همچنین تفاهمنامه همکاری فنی و فرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی بین سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امضا شد.

پیرحسین کولیوند -رئیس اورژانس کشور- درباره این تفاهم‌نامه گفت: با اجرای این تفاهمنامه، در صورتی که فرد با اورژانس تماس بگیرد، تمام اطلاعات وی به اورژانس منتقل می‌شود و زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی و پذیرش اورژانس به حداقل زمان ممکن کاهش می‌یابد. این اطلاعات اولیه، پس از جانمایی فرد تماس‌گیرنده با بیمار و آشنایی اورژانس با وضعیت پرونده سلامت الکترونیک بیمار دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سکته‌های مغزی در ایران نسبت به متوسط جهانی یک الگوی موفق محسوب می‌شود، گفت: سامانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اورژانس کشور، عملکردهای موفقی داشته است و ما شاهد بیشترین تأثیرگذاری در سامانه‌هایی مانند هدایت و عملیات حوادث غیرمترقبه بوده‌ایم. اپلیکیشن ۱۱۵ هم‌اکنون قابل نصب روی گوشی‌های موبایل است و امکان دریافت هشدارهای لازم مربوط به حوادث در مسیرها و مباحث مربوط به خودامدادی و دگرامدادی را برای کاربران ارائه می‌کند.

اجرای طرح نسخه‌پیچی الکترونیک

همچنین علی‌اصغر انصاری - مجری پرونده الکترونیک سلامت - با بیان اینکه موضوع نظام کدگذاری برای رهگیری و اصالت دارو و نسخه‌پیچی در پرونده سلامت الکترونیک اجرایی شده است، گفت: در حوزه دارو با دو مسیر واردات و تولید دارو، از پخش تا محل تنظیم و موضوع نسخه‌پیچی مواجه هستیم. در حوزه تولید دارو و واردات آن، پروژه رهگیری و اصالت دارو با همکاری سازمان غذا و دارو در حال انجام است اما موضوع نسخه‌پیچی الکترونیک که فرآیند فنی آن به اتمام رسیده، هنوز اجرایی نشده است.

وی در پایان گفت: در این مرحله قصد بر این است که زمانی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز می‌کند، فرد به صورت الکترونیک آن را دریافت کند و داروخانه از طریق این پرونده الکترونیک، دارو را به بیمار ارائه دهد. هم‌اکنون در مرحله ورود بخش خصوصی، مطب‌ها و داروخانه‌ها به این پروژه هستیم و در صورتی که داروخانه‌ها و پزشکان داوطلب باشند، به‌زودی پروژه نسخه‌پیچی الکترونیک از روی کدینگ را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرونده الکترونیک سلامت اورژانس نسخه پیچی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

 وزارت راه‌وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می‌توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه‌وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک