Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در این تماس تلفنی که به ابتکار مکرون صورت گرفت، وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا و نحوه اجرای این توافق توسط سایر اعضا به دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هر دو طرف تاکید کردند که برجام عامل مهمی در حصول اطمینان از امنیت در خاورمیانه و حفظ رژیم عدم تسویه سلاح‌های هسته‌ای بوده است و تلاش برای حفظ این توافق از اهمیت زیادی برخوردار است و دو طرف همکاری‌های خود را برای حفظ این توافق تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گفت: وگو در خصوص وضعیت سوریه تبادل نظر شد و دو طرف بر اهمیت دستیابی به یک راه حل سیاسی و غلبه بر پیامد‌های یک درگیری مسلحانه در سوریه تاکید کردند.

اوکراین محور دیگر گفت: وگوی تلفنی مکرون با پوتین بود و دو طرف دیدگاه‌های خود را برای پایان یافتن درگیری‌های داخلی در این کشور مطرح کردند.

پوتین و مکرون همچنین آمادگی خود را برای افزایش همکاری‌های مشترک در این زمینه از جمله در قالب گروه نورماندی اعلام کردند.

گروه نورماندی از کشور‌های روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تشکیل شده و سران این کشور‌ها از دو سال پیش برای حل مناقشه در شرق اوکراین مذاکره می‌کنند.

براساس گزارش کاخ کرملین، مکرون در پایان این گفت: وگو ضمن تشکر از پوتین برای دعوت از وی جهت حضور در جشن روز پیروزی در روسیه که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، اعلام کرد که در هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی روسیه و دیگر کشور‌ها بر آلمان نازی شرکت خواهد کرد.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی دنیا در اوزاکای ژاپن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در این جشن جواب مثبت داده بود.

پوتین چهار سال پیش در هفتادمین سالگرد جشن پیروزی در روسیه، سران اروپا و آمریکا را به این جشن در مسکو دعوت کرد، اما هیچیک از غربی‌ها در آن شرکت نکردند و روسیه با حضور سران کشور‌های شرقی این روز را گرامی داشت که بزرگترین روز ملی در روسیه به حساب می‌آید و همراه با روسیه در دیگر جمهوری‌های سابق شوری نیز گرامی داشته می‌شود.

دو سال پیش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در این جشن، نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی نام گرفت که در این مراسم شرکت کرده است.

در اروپای غربی نیز جشنی با عنوان پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم گرفته می‌شود و هر دو طرف ماجرا روایت خود را از جنگ جهانی دوم ارایه می‌دهند و معتقدند که نقش اصلی را در شکست آلمان نازی داشته اند، اما این روس‌ها بودند که برلین را فتح کردند و به عنوان نخستین کشور پرچم اتحاد جماهیر شوروی را بر بام پایتخت آلمان به اهتزاز درآوردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پوتین امانوئل مکرون امانوئل مکرون برجام حفظ برجام فرانسه و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند

رئیس جمهور چین قرار است امروز (یکشنبه) در سفری بی سابقه به فرانسه برود و با ماکرون درباره کاهش عدم موازنه تجاری و اوکراین صحبت کند.

به گزارش ایسنا، هیچکدام از دو هدف تاثیر گذاری چین بر روسیه برای توقف جنگ اوکراین و کاهش عدم توازن تجاری بین فرانسه و پکن در جریان سفر دو روزه شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به پاریس به آسانی حاصل نمی‌شود؛ چون او در برهه‌ای از تشدید تنش‌های تجاری بین اروپا و چین به این سفر می‌رود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه حامی یک بررسی از سوی اتحادیه اروپا در حوزه صادرات خودروهای برقی چینی است و در ژانویه سال جاری میلادی، پکن نیز تحقیقاتی را درباره واردات یکسری کالاهای ساخت اروپا به ویژه فرانسه انجام داد که بیشتر اقدامی تلافی جویانه دیده می‌شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه درباره سفر رئیس جمهور چین به فرانسه که نخستین بار پس از پنج سال است، گفت: «ما باید مقام‌های چینی را به سمت دادن تضمین‌های بیشتر درباره مسائل تجاری سوق بدهیم.»

رئیس جمهور چین ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ وارد پاریس می‌شود. دیدارهای رسمی او شامل مذاکرات مشترک با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی می‌شود.

اختلاف نظرها بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ویژه بین فرانسه و آلمان توانمندی آنها را در تاثیرگذاری بر چین تضعیف کرده است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با توجه به تعهدات قبلی قرار نیست به دیدار و نشست بین روسای جمهور چین و فرانسه ملحق شود.

یکی دیگر از مشاوران ارشد گروه «Rhodium Group» و از مقام‌های نزدیک به روابط چین و اتحادیه اروپا گفت: «اگر سران اروپایی پیام‌های مختلفی به رئیس جمهور چین ارسال کنند، شانس ما برای تاثیرگذاری کم می‌شود.»

مقام‌های مربوطه همچنین اعلام کردند، فرانسه همچنین به دنبال راهی به سوی بازار چین برای محصولات کشاورزی خود و حل مسائل مربوط به نگرانی‌های مربوط به حقوق مالکیت معنوی صنعت لوازم آرایشی فرانسوی است.

در این نشست همچنین قرار است درباره جنگ اوکراین و تاثیرگذاری چین بر روسیه برای توقف این جنگ نیز صحبت شود.

یکی از مشاوران الیزه نیز گفت: «چین از شرکای اصلی روسیه است و هدف ما استفاده از اهرم‌های فشار پکن و تاثیرگذاری‌اش بر روسیه و کمک به مشارکت در حل بحران و درگیری اوکراین است.»

یکی از منابع دیپلماتیک فرانسه نیز گفت: «اگر چین به دنبال تعمیق روابط با شرکای اروپایی است، باید به نقطه نظرات و دیدگاه‌های ما گوش دهد و به صورت جدی آنها را اجرایی کند.»

شی جین‌پینگ سه شنبه بعدازظهر پاریس را به مقصد صربستان و مجارستان ترک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند