Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرد از گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توقیف یک نفتکش در خلیج فارس، مطلع است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

پیش از این هم انگلیس به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده بود که در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نفتکش توقیف‌شده، به دست آورد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز اعلام کرد روز یکشنبه یک کشتی خارجی که در حال قاچاق سوخت از ایران بوده، در جنوب جزیره لارک توقیف شده است. 

در هفته‌های اخیر اقدامات آمریکا از جمله اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و از سوی دیگر توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس، تنش‌ها در خلیج فارس را افزایش داده است. مقام‌های غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است ایران اقدام لندن را تلافی کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نفتکش توقیف خلیج فارس واکنش امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش ناباورانه حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک