Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن فلاح روز پنجشنبه در نشستی با جامعه نابینایان شهرستان به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده افزود: رویکرد ما حمایت از تشکل‌ها و مؤسسه‌های مرتبط با این اداره است و وظیفه نظارت، پایش و رسیدگی به امور آنها را بر عهده داریم.

وی با اشاره به مددجویان تحت پوشش حوزه‌های مختلف، آمار نابینایان، نیمه بینایان و کم بینایان را ۳۵۱ نفر برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۹۱ نفر نابینایان ژنتیکی، ۸۶ نفر در حین زایمان و یا به دنبال بیماری نابینا شدند و ۷۴ نفر هم بینایی خود را در اثر حوادث از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس بهزیستی میبد جامعه نابینایان ثبت رسیده استان ۲ مورد است و جامعه نابینایان شهرستان به همت و با پیگیری مسئول آن آقای برزگر شکل گرفت و در حال حاضر نیاز به دایر کردن دفتری در سطح شهر برای پیگیری امور دارند.

وی همچنین به اشتغال نابینایان و مشکلاتی که دارند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میبد در حوزه زیلو به ثبت جهانی رسیده و نابینایان می‌توانند با فراگیری این هنر کسب درآمد کنند و در این مسیر بهزیستی نیز با ارائه تسهیلات از آنها حمایت خواهد کرد.

فلاح ادامه داد: در حال حاضر ۲ کارگاه زیلوبافی تحت نظارت بهزیستی دایر شده و ایجاد اشتغال برای معلولین و بانوان تحت پوشش این اداره قرار دارد.

این مسئول حضور فعال معلولین در برنامه‌ها و همایش‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: اگر مشکل و معلولیتی داریم، آن را به خود بقبولانیم و در مرحله بعد باید از قرار گرفتن در موقعیتی که معلولیت و مشکل ما نشان داده می‌شود، نهراسیم و با حضور در جامعه با اعتماد به نفس و قاطعیت فعالیت‌های خود را انجام دهیم و مشکلات را بازگو کنیم.

وی به پرداخت تسهیلات و توزیع زمین به خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: اگر آنها در مرحله ضمانت وام بانکی به مشکلی بر نخورند، بهزیستی می‌تواند در این زمینه نسبت به جذب تسهیلات برای مددجویان تحت پوشش اقدام کند.

فلاح همچنین آموزش و خودآگاهی را در پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مهم شمرد و عامل بیشتر آسیب‌ها، مشکلات و طلاق را نداشتن مهارت زندگی و اعتیاد ذکر کرد که افراد می‌توانند با شرکت در کارگاه‌های برگزار شده با همکاری بهزیستی به مهارت افزایی و افزایش خودآگاهی بپردازند.

در این نشست نابینایان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند و عمده مشکل خود را در زمینه اشتغال و حوزه درمان و گرانی داروها بیان کردند.

همچنین برزگر مسئول جامعه نابینایان به فعالیت‌های انجام شده توسط این انجمن برای نابینایان نظیر برگزاری اردو، پیگیری تسهیلات اشتغالزایی برای نابینایان، آموزش زیلو بافی و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های با نشاط و… اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال میبد بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!