Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:22:01 GMT

مقام استاد مکتب موسیقی تبریز تکریم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۳۱۶

مقام استاد مکتب موسیقی تبریز تکریم شد

آیین بزرگداشت و تجلیل از غلامحسین بیگجه خانی استاد مکتب موسیقی تبریز و نوازندۀ برجستۀ تار در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، غلامحسین بیگجه خانی در سال ۱۲۹۷ هجری‌شمسی در تبریز متولد شد. پدرش در نواختن تار و کمانچه استاد سرشناسی به حساب می‌آمد از این رو نخستین سال‌های کودکی را با موسیقی رشد و نمو یافت و تار را جهت فراگیری انتخاب و نزد پدرش به تمرین پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ۱۳ سالگی پدرش را از دست داد و تار را نزد عموی خود ادامه داد و در کوتاهترین مدت، استاد کم‌نظیر موسیقی شد. بیگجه خانی آهنگساز بود و علاوه بر شناخت موسیقی آذربایجانی، در مورد ردیف‌های موسیقی سنتی ایران نیز مطالعات گسترده‌ای داشت و در صنعت موسیقی جایگاه ممتازی یافت.

وی مدت ۲۵ سال سرپرستی ارکستر شماره یک رادیو تبریز را برعهده گرفت و حدود ۴۰ سال در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی ایران به تدریس مشغول بود تا این که در سال ۱۳۶۶هجری‌شمسی از دنیا رفت و در آرامستان وادی‌رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

گفتنی است، در این مراسم که در بنیاد پژوهشی شهریار تبریز ترتیب یافت، سخنرانان به بیان خاطرات و ویژگیهایی آثار موسیقیایی استاد غلامحسین بیگجه خانی پرداختند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان بهزیستی شیراز دهه کرامت امام رضا ع شورای نگهبان مجلس اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب کانون مساجد مکتب موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی، بر لزوم تصویب سریع نرخ جدید کرایه تاکسی ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر صفی خانی با اشاره به وضعیت افزایش کرایه تاکسی ها قبل از تصویب نرخ جدید اظهار کرد: یک ماه قبل از عید نوروز لایحه نرخ های جدید کرایه تاکسی را تقدیم شورای شهر اهواز کردیم و این پیشنهاد در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بررسی و مقرر شد در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شود و انجام آن به جلسه بعدی موکول شد.

صفی خانی افزود: با توجه به اینکه امسال تاکنون جلسه ای در صحن علنی شورای شهر اهواز برگزار نشده، این موضوع نیز همچنان بررسی و تصویب نشده است.

وی با اشاره به میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: در این لایحه، نرخ کرایه تاکسی ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صفی خانی در خصوص افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان بیان کرد: وظیفه سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز این است مانند سایر کلانشهرهای ایران، نرخ کرایه تاکسی را تعیین و به شورای شهر ارجاع دهد و این کار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ انجام شد تا از ابتدای امسال کرایه ها بر اساس نرخ مصوب باشد. امیدواریم هر چه سریعتر این نرخ مصوب و در تابلوهای سطح شهر نصب شود.

صفی خانی با اشاره به گلایه رانندگان از تصویب نشدن افزایش نرخ کرایه افزود: تمام کلانشهرهای ایران بدون استثناء نرخ جدید کرایه تاکسی را مصوب و اجرا کرده اند اما در اهواز با وجود اینکه اکنون از نیمه اردیبهشت ماه هم گذشته ایم هنوز این موضوع اجرایی نشده است. آیا انصاف است همچنان راننده تاکسی به نرخ سال گذشته کرایه تاکسی بگیرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم