Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@17:22:34 GMT

دادگاه هلند ارتباط قتل «کلاهی» با ایران را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۳۴۴۵

ساعت 24- دادگاهی در آمستردام فردی را که گفته می‌شود عامل ترتیب دادن قتل «محمدرضا کلاهی» بوده، به حبس ابد محکوم کرد.

روز پنج‌شنبه دادگاهی در آمستردام، مردی ۳۸ ساله را به جرم ترتیب دادن قتل یک تبعه ایرانی مقیم هلند به حبس ابد محکوم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، قاتل از مجرمین سابقه‌دار و از اعضای باندهای خلافکار هلند است و مقتول هم فردی به نام «علی معتمد» که اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به ضرب گلوله کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود معتمد، همان «محمدرضا کلاهی» عامل انفجار هفتم تیر در ساختمان حزب جمهوری اسلامی بوده است.

صدور حکم این فرد در حالی صورت گرفته است که دولت هلند ابتدای سال جاری میلادی مدعی شد که ممکن است ایران در این حادثه دست داشته باشد. بعدا اما دادگاه منطقه‌ای آمستردام این ادعا را رد و اعلام کرد که نتوانسته هیچ ارتباطی میان این حادثه و جمهوری اسلامی ایران بیابد.

با این وجود، وزارت خارجه هلند خرداد ماه امسال به این بهانه دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد و ایران نیز در اقدامی متقابل، دو دیپلمات هلندی مستقر در سفارت این کشور در تهران را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر روابط‌عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی، دراجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی و توسعه شبکه سازی گفت: اولین وظیفه ما به‌عنوان اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ارتقای شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.
عبد اله حسن محمد العامری با اشاره به اینکه در این مجمع باید توانایی کشور‌ها را در نظر گرفت، افزود: ما در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم.
عبد اله حسن محمد العامری ادامه داد: تاکنون روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای بخش‌های خصوصی هموار کنیم.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد.
در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷