Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، در اولین جلسه مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با قائم‌مقام شورای عالی قرآن، بر اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ضرورت رفع دغدغه‌‌های ایشان در حوزه قرآن و معارف تأکید شد.
در ابتدای این جلسه، جواد شیخ‌اکبری، مدیر جدید شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز پنج ساله شبکه در حال تدوین است، گفت: اهمیت بحث تلاوت از دیدگاه مقام معظم رهبری و لزوم اصلاح ساختاری در برنامه‌های تلاوت‌محور از جمله مواردی است که در فصل جدید کاری این شبکه مورد تأکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با درخواست از شورای عالی قرآن جهت ارسال بسته‌ای جامع از مطالبات سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ تلاوت قرآن و اشاعه آن در جامعه، عنوان کرد: برگزاری منظم جلسات شورای تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما و برنامه‌ریزی و توجه دقیق به تلاوت‌های اذانگاهی شبکه‌های سیما نیز با همکاری شورای عالی قرآن صورت خواهد گرفت.
سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن نیز ضمن بیان مواردی همچون لزوم ساخت برنامه‌هایی هدفمند در قالب‌های جدید برنامه‌سازی و برپایی کرسی تلاوت، آمادگی همکاری همه‌جانبه این شورا را با شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.
همچنین، در این جلسه حشمتی و دولتی، از استاید و مسئولان قرآنی، مطالبی را در مورد نظارت دقیق‌تر بر تلاوت‌های اذانگاهی، تولید تلاوت‌های جدید با ساختار و قالب‌های جدید، تأکید بر دعاخوانی به صورت صحیح و استفاده از افراد مورد تأیید در این حوزه و همچنین، برنامه‌ریزی عملیاتی و مشخص برای ایجاد تحول در برنامه‌سازی قرآنی و معارفی بیان کردند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی فصل جدید شورای عالی قرآن شبکه قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند