Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات وزارت دفاع آمریکا مدعی شدند هدف از تشکیل یک ائتلاف جدید برای تامین امنیت دریایی، ایجاد جبهه ای مشترک علیه ایران نیست.

بر این اساس «کاترین ویلباگر» از مقامات ارشد این وزارتخانه با بیان این مطلب گفت اگر تقابل نظامی علیه ایران انجام گیرد، این ائتلاف وارد عمل نخواهد شد.

وی در روزهای گذشته همپیمانان آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در جریان جزئیات این طرح قرار داده و از آنها برای مشارکت در آن دعوت به عمل آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویباگر مدعی شد که ائتلاف مذکور برای جلوگیری از خرابکاری ها، افزایش توان شناسایی و اطلاع رسانی در خصوص حوادث دریایی شکل می گیرد.

این در حالی است که برخی کشورها از بی میلی خود برای شرکت در طرح ارائه شده از سوی واشنگتن پرده برداشته اند.

در همین رابطه «تاکشی ایوایا» وزیر دفاع ژاپن با اعلام این مطلب گفت: است ژاپن هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به خاورمیانه جهت پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس ندارد.

آمریکا مدعی است که این ائتلاف نظامی را برای حفظ امنیت کشتی‌ها و نفتکش‌های عبوری از تنگه هرمز بوجود می‌آورد.

گفتنی است تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز نقشه‌ای گام به گام است که تدارک آن طبق جدول زمانی خاص و بر مبنای بسط دایره تقابل با ایران و کشیدن آن به حوزه بین‌الملل پیش می‌رود.

کد خبر 4670255

منبع: مهر

کلیدواژه: پنتاگون ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟