Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@03:04:30 GMT

ایران نباید توان غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۰۳۳

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، بامداد امروز- جمعه- در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شده است: «یکی از بدترین اشتباهات توافق با ایران، که در حال حاضر کاملا عیان شده، این است که به ایران اجازه داد شد که برنامه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.»

بولتون افزود: «ایران نباید غنی‌سازی (اورانیوم) داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار حداکثری ادامه می‌یابد تا ایران از جاه‌طلبی‌های اتمی و فعالیت‌های مخرب خود دست بردارد.»

ایران و شش قدرت جهانی( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) در ۱۳۹۴ در وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران، موسوم به برجام، دست یافتند که براساس آن ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کرد و در مقابل تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران تعلیق شد.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با این ادعا، که توافق هسته‌ای با ایران بدترین توافق است، در اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را بازگرداند.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و غنی سازی اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم