Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، «طیبه سیاوشی» درآئین افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، افزود: این بودجه معادل کل بودجه وزارت ورزش و جوانان است که همه ساله در اختیار نهادهای مختلف برای ترویج ورزش همگانی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان مجلس برای اختصاص بودجه مناسب در راستای ترویج ورزش‌های همگانی اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در نتیجه تلاش‌هایی است که به منظور قانون‌گذاری و تصویب بودجه در مجلس در سال‌های گذشته در حوزه ورزش همگانی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این نکته که ورزش همگانی منجر به افزایش نشاط عمیق و پایدار در جامعه می‌شود و جلوی آسیب‌ها را می گیرد، ادامه داد: با توجه به این اهمیت، تقویت ورزش‌های همگانی و ترویج آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای این مصوبه، مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است. اگر می خواهیم هزینه‌های خود را در حوزه پزشکی و دارو را کاهش دهیم چاره‌ای جز رجوع به ورزش همگانی نداریم.

وزارت علوم ورزش دانشجویی را تقویت کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبلغی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده معادل کل بودجه وزارت ورزش است، تصریح کرد: این بودجه در اختیار نهادهای مختلف مثل وزارت علوم قرار می گیرد تا ورزش همگانی را ترویج کنند. وزارت علوم با توجه به این بودجه، وظیفه دارد ورزش دانشجویی را تقویت کند. سایر نهادهایی هم که از این بودجه استفاده می کنند باید در حوزه خود در مسیر تقویت ورزش همگانی حرکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد در پایان برنامه ششم توسعه هم به این امر مهم و سلامت جامعه توجه شود و بودجه مناسب برای ورزش همگانی تصویب شود. تا فعالیت نهادهای مختلف در این زمینه ادامه پیدا کند.

سیاوشی به بحث نظارت بر حوزه ورزش همگانی هم اشاره کرد و گفت: در بازدیدهایی که از مراکز دانشجویی داشتیم از امکانات ورزشی هم بازدید به عمل آورده ایم و نظارت می‌کنیم تا امکانات ورزشی دانشگاه‌ها در سطح مطلوبی قرار بگیرد و اگر کمبودهایی وجود دارد برای رفع آن کمبودها حرکت کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امید است امسال با وجود همه تنگناهای مالی دولت، بودجه ورزش همگانی از محل مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل تخصیص پیدا کند.


 

۱۵۰۰ دانشجو در المپیاد ورزشی دانشجویان دختر شرکت کرده‌اند
 

«مهناز ملانظری» رئیس دانشگاه الزهرا (س) نیز در این آئین با بیان اینکه از دو سال پیش تصمیم گرفته شد که برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دختر برعهده دانشگاه الزهرا (س) قرار بگیرد، گفت: شاهد افزایش ۲.۵ برابری مشارکت دانشجویان در این المپیاد هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ که این المپیاد در دانشگاه تهران برگزار شد، ۸۰۰ نفر از دانشجویان شرکت کرده بودند و اکنون در چهارمین دوره حدود هزار و ۵۰۰ نفر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه رقابت ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد، به ضرورت توجه به ورزش همگانی اشاره و اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی و گسترش آن برای تمام مردم و به ویژه بانوان مهم و ضروری است. چرا که بانوان نسل‌های فعلی و آینده این کشور را تربیت می کنند و از طرف دیگر نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

ملانظری با بیان اینکه برای تحقق «توسعه پایدار» ترویج ورزش ضروری است، یادآورشد: توسعه پایدار محقق نخواهد شد مگر با توجه به ورزش که توانمندی جسم و روح را در پی دارد. بنابراین همه نهادها و مسئولان، ورزش را باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و نگاه تفریحی به آن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ترویج ورزش همگانی برای رسیدن به جامعه پویا و بالنده ضروری است، تصریح کرد: اهمیت ورزش همگانی کمتر از ورزش قهرمانی نیست و ترویج همگانی ورزش می‌تواند سلامت همگانی را تضمین کند.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) سپس به شعار این دوره از المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شعار این دوره «ورزش، جوانان و نشاط اجتماعی» است. ما به این شعار باور داریم و معتقدیم افزایش توانمندی جامعه در گرو ترویج ورزش همگانی است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: افزایش نشاط در جامعه و بین جوانان در نتیجه گسترش ورزش است و در این زمینه دانشگاه‌ها باید تلاش کنند.

ملانظری خاطرنشان کرد: در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی مسائل عاطفی و فردی دانشجویان ما دچار ناامیدی و یاس هستند ورزش می‌تواند راهگشا باشد. بنابراین دانشگاه ها باید در این زمینه به لحاظ امکانات و توجه به ورزش دانشجویی خود را تقویت کنند./‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در پانزدهمین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه تهران در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با گرامیداشت هفته معلم، با تاکید بر نقش سیاستگذاری ستاد دانشگاه، گفت: اعتقاد داریم قدرت ستاد با واگذاری اختیارات به صف بیشتر خواهد شد و تمرکززدایی و واگذاری اختیارات از ستاد به صف، زمینه تحرک و پویایی و چابکی در کار را افزایش می‌دهد. البته این واگذاری با نظارت صورت می‌گیرد تا به درستی اجرا شود. انتظار می‌رود مسئولان صف دانشگاه هم از این اختیارات به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به عملیاتی شدن تجمیع ردیف‌های بودجه دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱، گفت: فرآیند اجرای کاهش ردیف‌های بودجه دانشگاه تهران با طرح در قانون بودجه و بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی عملیاتی شد. تک ردیف شدن بودجه دانشگاه تهران باعث مدیریت مالی، انضباط مالی، عدالت و کنترل دقیق بودجه بین واحد‌های تابعه شده است و همچنین تجمیع شدن بودجه تفصیلی باعث تسریع در بررسی و تأیید آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران تصریح کرد: بعضی از واحد‌های دانشگاهی به دنبال این هستند که اختیار منابع مالی‌شان در اختیار خودشان قرار گیرد که ما هم استقبال می‌کنیم و مسیر باز است ولی بایستی به اندازه اختیاری که می‌گیرند مسئولیت‌پذیر هم باشند. این کار لازم است با دقت بالایی انجام شود و هر اعتباری که برای این واحد‌ها مصوب شد، بر اساس همان اعتبار برنامه‌ریزی کنند و مسئولیت‌پذیری خود را افزایش دهند.

 نوحه‌گر در بخش دیگر سخنانش، بر مشارکت حداکثری واحد‌های دانشگاه در برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران تاکید کرد و گفت: یونسکو در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که کهن‌ترین سنت دانشگاهی جهان متعلق به ایران است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اواخر فروردین ماه ۱۴۰۳ ماموریت برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی در ایران زمین را با پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران به دانشگاه تهران واگذار کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه فعالیت کارگروه‌های مربوط به برنامه‌های نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران از سه ماه قبل آغاز شده است، معاونان اداری و مالی دانشکده‌ها و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه تهران را مکلف کرد تا به عنوان حلقه وصل واحد‌های دانشگاهی با ستاد برگزاری آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند