Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:04:40 GMT

پلاسمای بوشهر مهر تائید جهانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۵۲۳۴

پلاسمای بوشهر مهر تائید جهانی گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل انتقال خون استان بوشهر گفت: با تائید نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و شرکت اتریشی اکتا فارما، از این پس پلاسمای مازاد استان، برای تولید داروی مشتق از پلاسمای ایرانی و برگشت آن به کشور، به اتریش فرستاده می‌شود.

دکتر نرگس عُبِیدی افزود: در پی بازرسی‌های مستمر وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران، دیروز(پنجشنبه بیست و هفتم تیر) با حضور معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت این سازمان و نماینده شرکت اکتا فارما از کشور اتریش، پلاسمای بوشهر برای ارسال و تولید دارو از آن و بازگشت به کشور تائید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت سازمان انتقال خون ایران هم با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بوشهر، این موفقیت  را سرآغاز تلاش نو و مستمر برای تامین نیاز‌های کشور از دارو‌های مشتق از پلاسمای ایرانی دانست.

دکتر صدیقه امینی گفت: رسالت بسیار مهمی داریم اینکه بتوانیم تلاش‌های خود را برای ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات به هموطنان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور اردیبهشت امسال در سفری که به بوشهر داشت، گفته بود، ۶۰ درصد از دارو‌های ساخته شده از مشتقات پلاسمایی از پلاسمای خون اهداکنندگان ایرانی تهیه می‌شود.

به گفته دکتر علی اکبر پورفتح الله، انتقال خون ایران در حال برنامه ریزی است تا بتوان با گسترش مراکز اهدا پلاسما تا سال ۱۴۰۰ همه دارو‌های مشتقات پلاسمایی از پلاسمای اهدا کنندگان ایرانی تهیه شود و به خودکفایی کامل برسیم.

پلاسما بخش مایع خون و حاوی پروتئین‌های حیاتی و آنتی‌بادی‌هایی برای لخته شدن خون و ارتقا سطح ایمنی بدن است.

یادآور می‌شود استان بوشهر یکی از استان‌های پیشتاز در اهدای خون به شمار می‌رود و در اهدا مستمر خون رتبه دوم را در کشور دارد.

انتهای پیام/ک

پلاسمای بوشهر جهانی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور