Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سازمان برنامه و بودجه چندی قبل از چارچوب کلی اصلاح ساختاری بودجه کشور رونمایی کرده است. درحال حاضر کلیات این برنامه در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شده و یک گزارش کلی نیز درمجلس قرائت شده است. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس نسبت به موارد مطرح شده موضع انتقادی داشته‌اند و هرچند در فضای عمومی نیز تبلیغات قابل توجهی برای جلب مشارکت کارشناسی برای این برنامه صورت گرفت اما تا کنون بازخوردی در این خصوص دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برنامه اصلاح ساختاری بودجه دارای 4 مجور، هزینه کرد کارا، درامدزایی پایدار، ثبات سازی اقتصاد کلان و اصلاح نهادی بودجه است.

برای اجرایی شدن این برنامه در فاز کوتاه در محور هزینه کرد کارا: 1-کاهش هزینه‌ها با اولویت کاهش هزینه‌های اجتناب پذیر وکاهش هزینه شرکتهای دولتی درکنار کاهش هزینه طرح سلامت با همکاری سازمان برنامه و  دیوان محاسبات 2- اهرم کردن منابع بودجه برای تولید با همکاری وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی دردستور کار قرار گرفته است.

در محوز درامدزایی پایدار: 1-اصلاح نظام یارانه‌ای، حاملهای انرژی در کنار تامین حداقل معیشت با همکاری وزارت نفت، رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها 2-کاهش معافیتها وافزایش پایه‌ها و پوشش مالیاتی با همکاری امور پایش تعهدات و سازمان مالیاتی و گمرک 3-فروش داراییها از طریق صندوقهای ای تی اف با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان بورس پیاده سازی خواهد شد.

 از سوی دیگر برای ثبات سازی اقتصاد کلان: 1- انتشار اوراق به همراه عملیات بازار باز برای سرمایه گذاری عمرانی و زیر ساختی طی همکاری دفاتر  پایش تعهدات، کلان با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد 2-اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی جهت خارج کردن نفت از بودجه با همکاری سازمان برنامه، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت اقتصاد اجرایی خواهد شد.

همچنین جهت اصلاح نهادی بودجه محورهایی از قبیل 1- افزایش شفافیت بودجه با همکاری وزارت اقتصاد 2-اصلاح طبقه بندی حسابها در طرف پرداخت حساب واحد خزانه با همکاری دفتر پایش تعهدات و خزانه داری کل و بانک مرکزی 3-استقرار چارچوب میان مدت بودجه ریزی و تنظیم بودجه دو سالانه طی همکاری دفاتر کلان، تلفیق، امور بخشی با مجلس شورای اسلامی 4-تقویت زیرساختهای نظارت بر اجرای بودجه در همکاری دفاتر تلفیق، امور بخشی، پایش تعهدات با خزانه داری کل کشور و بانک مرکزی انجام خواهد گرفت.

برای پیاده سازی 11 برنامه مورد اشاره، 13 دستگاه از جمله: وزارت اقتصاد(بورس-مالیات- گمرک-خزانه داری)، وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت جهاد، وزارت صمت، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، صندوق توسعه ملی در کنار دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی همکاری خواهند داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنامه و بودجه بودجه نمایندگان مجلس تبلیغات کارشناسی اقتصاد کاهش هزینه سلامت جهاد کشاورزی بانک مرکزی انرژی پوشش گمرک بورس سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی نفت وزارت نفت مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ساختار بودجه اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز با حنان حسن بلخی رئیس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان در دفترکارش دیدار کرد.

دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه ای نگاشت:‌ در این دیدار تاج الدین آویلا، رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نمایندگان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند.

در این دیدار در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته، ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه ها به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترل بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: پس از روی کار آمدن طالبان تحولی در سکتور صحت کشور به وجود آمده است.

سرپرست وزارت صحت‌عامه افزود: ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت تشخیص داده شود.

سرپرست وزارت صحت‌عامه همچنین خواستار همکاری های دوامدار مسئولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی افغانستان شد و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترل بیماری های ساری این وزارت همکاری نمایند. 

از سویی هم نمایندگان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تأکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!