Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران درباره اخباری مبنی بر احتمال دیدار با یکی از اعضای کنگره آمریکا، یادآور شد که پیش‌تر نیز در سفرهایش به نیویورک با برخی نمایندگان کنگره که نماینده مردم آمریکا هستند، نه فرستاده دولت این کشور گفت‌وگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدجواد ظریف» عصر پنچشنبه به وقت نیویورک، بعد از دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران درباره برخی خبرهای منتشر شده در رسانه ها مبنی بر احتمال دیدار سناتور «رند پال» از کنگره آمریکا با وی گفت: در سفرهایی که به نیویورک دارم با نمایندگان کنگره که نمایندگان مردم آمریکا هستند، نه فرستاده دولت این کشور، گفت‌وگو کرده‌ام و باز هم این کار را انجام می‌دهم اما این مسأله را که با چه کسانی گفت‌وگو می‌کنم، به خودشان واگذار می‌کنم تا اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که "با توجه به خروج آمریکا از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و محدودیت‌هایی که برای دیپلمات‌ها ایجاد می‌کند، آیا لزوم جابجایی مقر سازمان ملل متحد از نیویورک به مکانی دیگر، در اجلاس جنبش عدم تعهد که در ونزوئلا برگزار می‌شود، مطرح خواهد شد؟" گفت: این مسأله از سال‌ها پیش در برخی محافل مطرح است، اما بعید می‌دانم در این اجلاس مطرح شود.

 

وی ادامه داد: در این اجلاس حتماً درباره اقدامات خلاف حقوق بین‌الملل از سوی آمریکا و مداخلات این کشور صحبت خواهد شد.

 

ظریف درباره گفت‌وگوی اخیر «امانوئل مکرون» - رئیس‌جمهور فرانسه - با حسن روحانی - رئیس جمهوری اسلامی ایران - و موضوع گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش هم گفت: هنوز درباره اینکه چه اقدامی به عنوان گام سوم انجام شود، به یک تصمیم قطعی نرسیده‌ایم. اقدام لازم را انجام خواهیم داد؛ پیش‌بینی‌های متعددی وجود دارد و ما مطابق برجام یکی از این انتخاب‌ها را برمی‌گزینیم.

 

وی با بیان اینکه "نظر آقای مکرون این بوده که برای کاهش تنش تلاش کنند"، افزود: ما هم با هر اقدامی که برجام اجرا و جنگ اقتصادی متوقف شود، همکاری می‌کنیم.

 

ظریف در مورد ادعای سعودی‌ها مبنی بر دخالت ایران در امور کشورهای خاورمیانه نیز تصریح کرد: ما در خاورمیانه بوده‌ایم و داخل آن نشده‌ایم؛ ضمن اینکه ما یمن را بمباران نکردیم، نخست‌وزیر لبنان را زندانی نکردیم؛ کسانی که این کار را انجام دادند باید پاسخگو باشند.

 

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد بحثی در ارتباط با ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر ساقط کردن پهپاد ایرانی در روز پنجشنبه در تنگه هرمز انجام شده است؟ تصریح کرد: موضوع پهپاد تحت بررسی است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از تهران دریافت کرده‌ام، ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی را از دست داده باشیم./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع سازمان بهزیستی شیراز روزنامه دهه کرامت اردبیل خراسان جنوبي خراسان جنوبی جشن های دهه کرامت کنگره آمریکا محمد جواد ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش قوه قضائیه به احتمال آزادی زنجانی: ۲۰ سال حبس باید تحمل کند
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه