Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، ۲۷ تیرماه در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش خواهران اظهار کرد: امیدواریم حضور ارزشمند دانش‌آموزان در استانی که به شهر شور و شعور حسینی، دیانت و عشق به اهل بیت(ع) مشهور است به عنوان رخداد فرهنگی اثرگذار در تاریخ این استان ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دانش‌آموزان زیادی در عرصه کشور وجود دارد که در عرصه قرآنی فعال هستند اما لطف پروردگار و دعای پدر و مادران شامل حال شما شده که در این محفل قرآنی حضور دارد.
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در فضای پیچیده تعلیم و تربیت امروز، قرآن، نگاه الهی و خدایی بهترین ابزاری است که می‌تواند ما به سرمنزل مقصود برساند.
وی با اشاره به اینکه خداوند همه را به ذکر پروردگار توصیه فرموده، ابراز کرد: اگر آیات مختلف قرآن را در کنار یکدیگر قرار داده و در آن‌ها تدبر کنیم، شاهد اثرگذاری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم بود. یکی از مصادیق بارز ذکر، قرآن است.
این مسُول با اشاره به اینکه خدا فلسفه تمسک و پناه بردن به قرآن را در سوره مزمل بیان کرده است، گفت: در دنیای پیچیده امروز که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داریم، باید به قرآن پناه ببریم که روی آوردن و پناه بردن به قرآن ابعاد مختلفی دارد که قرائت قرآن، تدبر در آن، تفسیر و ترجمه آیات از ابعاد مختلف این حوزه به‌شمار می‌رود.
کاظمی هدف از پرداختن به ابعاد مختلف قرآن را تجلی آیه‌ای نور دانست و گفت: باید تلاش کنیم آموزه‌های قرآنی در رفتارهای فردی و اجتماعی متجلی شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان مسابقات قرآن مسابقات قرآن دانش آموزی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود