Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم  ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا  پس از انجام ماموریت شناسایی  و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته‌اند  و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شکارچی اینگونه اظهارات بی پایه رییس جمهور امریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز تلقی کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی،  ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت  خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می‌دانند.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1281188

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران دونالد ترامپ ایران و آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس نفتکش محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران باشگاه استقلال انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور ۲ هشدار هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حسن زاده افزود: این سامانه از فردا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ تا اواخر روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و برق، گاهی تندباد لحظه ای با احتمال تگرگ، همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال ظغیان رودخانه های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه ها خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به مناطق تحت شعاع این سامانه بارشی را سواحل غربی استان و ارتفاعات دانست و بیان داشت: مناطق تحت تاثیر این سامانه شهرهای بستک، پارسیان، جزیره کیش، جزیره لاوان، حاجی آباد، جزیره سیری، سواحل غربی استان و ارتفاعات خواهد بود و همچنین مناطق خلیج فارس و مناطق دور از ساحل غرب تنگه هرمز و را در بر خواهد گرفت که بر اثر فعالیت سامانه شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه خورداری کنند تصریح کرد: مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خوداری کنند و همچنین اطمینان از سازه های سبک، احتیاط در ترددهای جاده ای و حفاظت از محصولات کشاورزی را در این روزها فراموش نکنند.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی نیز خبرداد و اظهار داشت: بر اثر این سامانه از روز سه شنبه تا اواخر پنج شنبه شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اواخر روز سه شنبه تا اواخر چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) همراه با رگبار نسبتاً شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر نزدیک (۶پ ا) در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ارتفاع موج و شدت باد در روز پنج شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز را بیشتر دانست و افزود: در روز پنج شنبه نیز وزش باد شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبتاً شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر نزدیک (۷پ ا) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز خواهد بود.

حسن زاده به خسارات احتمالی در این مخاطره نیز اشاره داشت و تاکید کرد: اثر مخاطره احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای و رگبار نسبتاً شدید، باران اختلال در ترددهای دریایی قایقهای صیادی و فعالیت های تفریحی اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر، استان اختلال در تردد کشتیهای تجاری احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفسهای پرورش ماهی است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی بویژه در سواحل مرکزی و شرقی استان و تنگه هرمز پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها را در دستور کار قرار دهند همچنین مردم نیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و در عبور از سیل‌ها احتیاط کنند همچنین در این مدت فعالیت‌های کوه نوردی باید ممنوع شود و کشاورزان از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود آمادگی دستگاههای امداد رسان در مناطق دریایی استان حفظ شود و تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناورهای سبک و فعالیت تفریحی خودداری شود و همچنین تمدیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز انجام شود.

کد خبر 6058388

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • ارتش روسیه کنترل یک شهر دیگر را به دست گرفت
  • خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج می‌شود
  • عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیروهای مسلح در شیراز آغاز شد
  • نیروی انسانی محوری ترین عنصر در نیروی های مسلح است
  • رئیس جمهور: نیروی انسانی محوری ترین عنصر در نیروی های مسلح است
  • تحویل ۱۰ هزار مسکن به نیروهای مسلح/ آغاز عملیات ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی
  • ادعای شلیک موشک بالستیک ضدکشتی ازسوی حوثی‌ها