Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، مراسم ختم آیت‌الله محقق کابلی شامگاه روز گذشته، 27 تیرماه در شبستان مجاور مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم با حضور آیات امینی، علوی بروجردی، حسینی بوشهری، نمایندگان بیوت حضرات آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله حکیم، جمعی از مسئولین و مردم کشور افغانستان و مردم شریف قم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می‌شود، در بخشی از این مراسم و پس از قرائت آیاتی چند از کلام‍‌الله مجید، متن بیانیه رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله محقق کابلی توسط مجری برنامه قرائت شد؛ همچنین مداح اهل‌بیت(ع) به روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظ‌‌زاده، خطیب حوزه علمیه گفت: به گفته آیت‌الله جوادی آملی ما نباید افغانستان را به جنگ و به هم ریختگی بشناسیم، بلکه افغانستان را باید با نام افرادی مانند آخوند خراسانی، سنایی غزنوی، بلخی و مولوی باید بشناسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ‌ زاده یادآور شد: از برکات وجود آیت‌الله محقق کابلی می‌توان به ده‌ها حوزه علمیه، کتابخانه و مراکز فرهنگی اشاره کرد و نخستین کسی که نیازمندان و خانواده‌های شهدا را یاری می‌کرد، معظم له بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم آیت الله محقق کابلی مراسم ختم درگذشت محقق کابلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه پنجشنبه آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله سید محمود ترابی امام جمعه اسبق دامغان همزمان با دومین سالگرد این عالم ربانی در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام دامغان برگزار شد.

در این آئین که حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه دامغان و دیگر علما، فضلا و روحانیان شهرستان دامغان و استان سمنان حضور داشتند، از خانواده مرحوم ترابی قدردانی شد.

حجت الاسلام صادقی واعظ و مدرس حوزه‌های علمیه در این مراسم به جایگاه والای عالم دینی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مرحوم ترابی مظهر زهد، تقوا و اسوه اخلاص و ایثار بود.

وی با بیان اینکه وی خدمات ارزنده‌ای به مردم داشته است، تاکید کرد: این عالم گرانقدر عمر پر برکت خود را در دفاع از ساحت مقدس اهل بیت (ع)، تبلیغ و ترویج علوم اسلامی، تربیت طلاب در حوزه علمیه گذاشت.

قرائت قاری بین‌المللی سید محمد حسینی پور و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

آیت‌الله سید محمود ترابی در اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۸۲ سالگی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 6088902

دیگر خبرها

  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید